Sosyal medya rekabetinde hangi markalar önde?
Sosyal medya günlük hayatımızdaki yerini edindiğinden bu yana markalar arasında da güçlü bir rekabet alanı yaratmayı sürdürüyor. Günde 58 bin sosyal medya iletisinin yayımlandığı yoğun iletişim ortamında mesajlarını mecraların sunduğu avantajları kullanarak hedef kitleleriyle en etkili şekilde buluşturarak sosyal medyadaki varlıklarını her geçen gün güçlendiren markalarsa başarılarıyla öne çıkıyor. Her ay 50 binden fazla markanın sosyal medya hesabının performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands ise Eylül ayı verileriyle bu rekabete ışık tutmaya devam ediyor. SocialBrands verilerine göre sosyal medyanın en güçlü markaları arasında Netflix, Baykar ve English Home ilk üç sırada yer alıyor…
Her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle markaların sosyal medyadaki konumlarını istatistiksel verilere göre tarafsızca değerlendiren SocialBrands’in hazırladığı listeye göre zirvenin sahibi değişmedi! İlk üç sıradaki markalar geçtiğimiz ayla kıyaslandığında değişmezken ilk 10 sıralamasına ilk kez giren “nef” ve Türkiye pazarına henüz yeni girmiş olmasına rağmen iki aydır dördüncü sırada yer alan “Disney+” dikkat çekti.
Sosyal medyada Eylül ayının en iyileri: Netflix, English Home ve Baykar
1-31 Ağustos dönemine ait verilere göre; Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmlere dair yaptığı iletişimle sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı.
İkinci sırada yer alan English Home ise ürün tanıtım paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla başarılı performansını sürdürmeye devam etti.
SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer alan Baykar, Teknofest hakkında yaptığı paylaşımlarla öne çıktı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Sosyal medyaya Zafer Bayramı iletişimi damga vurdu
30 Ağustos Zafer Bayramı her yıl olduğu gibi bu yıl da markalar tarafından coşkuyla kutlandı.
Zafer Bayramı hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan 5 bin 434 marka hesabından 8 binin üzerinde paylaşım yapıldı.
Türk Hava Yolları ve İGA İstanbul Airport Büyük Taarruz’un 100. yılında havalimanındaki tüm birim ve iştiraklerin araçlarıyla katıldığı büyük operasyonda 3 uçak ve 108 araçla, zemine devasa bir 100 sayısı yazıldı. Havacılık sektörü paydaşlarının yer aldığı operasyon, 30 Ağustos’un 100. yılına özel olarak film haline getirildi.
Petrol Ofisi, 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı Geleceğe Işık Tutan Kahramanlar serisinde 23. Tümen’in uğurlanışını anlattığı reklam filmiyle kutlarken, Türkiye İş Bankası yaşanan zor günleri ve mücadeleyi gösterdiği etkileyici reklam filmiyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
Araştırmanın metodolojisi
SocialBrands Eylül ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı.
1-31 Ağustos döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Ağustos ayı verilerini incelemek için tıklayın!