Alışverişte Z kuşağının tercihi Instagram
Emplifi’nin 1.000 ABD’li tüketiciyle yaptığı ankete göre Z kuşağına mensup tüketicilerin yüzde 70’i, sosyal medya üzerinden çıkılan satın alma yolculuğunda umduğunu bulamadığını ve ihtiyaç halinde alternatif yöntemlere yönelebileceklerini söylüyor. Öte yandan durum böyle olmasına rağmen, hemen hemen aynı sayıda katılımcı, (yüzde 65-67 civarında), tüm satın alma ve işlemlerinde sosyal medyayı kullanmayı tercih ediyor.
Yetişkin yaşamına girip finansal bağımsızlığa kavuşmaya başlayan Z kuşağı, her geçen gün markaların hedef kitlesinde daha geniş yer tutuyor. Sosyal medya platformlarının bu kuşağın alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde etkilediği ise aşikar…
Öne çıkan diğer bulgular ise şöyle özetlenebilir:
- Araştırma sosyal medya şirketlerinin Z kuşağı tüketicilerini kaybetmek için çok çalışmak zorunda kalacağı bir pazar olduğunu gösteriyor.
- Ankete katılanların yüzde 65’i Instagram’da alışveriş yapmayı tercih ettiklerini söylerken, TikTok yanıt verenlerin yüzde 51′ ile ikinci popüler cevap oluyor.
- Z kuşağı tüketicilerinin yaklaşık yüzde 76’sı Facebook’u tercih ettiğini söylüyor.
- Meta’nın e-ticaret başarısı açısından en büyük paya sahip.
Bu durumun Meta’nın gelecekteki kararlarını etkileyip etkilemeyeceği ise ayrı bir tartışma konusu. Çünkü şirket hem genç hem de yaşlı tüketiciler arasında popüler olmasına bağlı olarak geçiş dengesini sağlamak, önde gelen bir platform olarak statüsünü korumak için mücadele ediyor.