Facebook reklamverenleri zarara mı uğratıyor?
Veri ihlali davalarıyla gündemden düşmeyen Facebook, şimdi de reklamverenleri yanıltmakla suçlanıyor. Facebook, dönüşüm verileri raporlamasında bir yıl süren hatası için reklamverenlere milyonlarca dolar tazminat ödeyecek. Facebook’un bu hatasının binlerce reklamvereni etkilediği iddia ediliyor.
Facebook’un dönüşüm verileri raporlamasında 1 yıl süren hatasının dünya çapında binlerce reklamvereni etkilediği düşünülüyor. Facebook son bir yıllık süreçte kod hatası yaşadıklarını açıklamıştı. Bu hatanın reklamverenlerin satışlarının düşmesine neden olduğu iddia ediliyor.
Facebook, reklamverenleri ve medya ajanslarını bu ayın başlarında konu hakkında uyardı. Sorun ilk olarak AdExchanger tarafından bildirildi.
Sosyal medya devi yanlış bildirilen ölçümlerden az sayıda reklamverenin etkilendiğini iddia ediyor. Fakat, büyük reklam ajansları, durumdan müşterilerinin birçoğunun etkilendiğini söylüyor. Facebook daha önce de reklamcılık ölçümlerinde hata olduğunu itiraf etmişti. 2016 yılında, teknoloji devinin iki yıl boyunca video reklamcılığı ölçümlerini çok fazla abarttığı ve reklamverenlerin yüksek bütçeler harcamasına neden olduğu keşfedilmişti.