Markalar için Euro 2020’de Twitter’da daha etkili olma rehberi
Dünyanın dört bir yanındaki futbolseverler, Euro 2020 futbol turnuvasının başlamasını bekliyor. Buna sadece bir turnuva diyemeyiz, futbol tutkusu dolu ülkeler için çılgın günler olacak. Ancak, stadyumlarda taraftarlar olmayacak veya çok sınırlı sayıda kişiye izin verilecek. Ama Twitter her zamanki gibi futbol taraftarlarının maçlar hakkında canlı yorum yapması, oyunun yarattığı duygu ve deneyimleri paylaşması ve ülkelerini, renklerini, bayraklarını desteklemek için adeta bir sanal stadyum olacak.
2016’dan sonra, Euro 2020 Türkiye için Avrupa Futbol Şampiyonası’na Euro bir dönüş oldu. Bu yıl genç ve iddialı takımımız için bir kez daha büyük umut yaşıyoruz. Türkiye’de de gün geçtikçe heyecan artıyor. Twitter’dan alınan verilere göre, Mayıs ayında 29.2K unique kişi tarafından Euro 2020’den bahseden toplam 56,2 bin tweet atıldı. Genel olarak, Euro 2021 için 88,4 milyon gösterim gerçekleşti.
Twitter, adeta futbolseverlerin ikinci evi konumunda. Futbol, Türkiye’de Twitter kullanıcıları arasında yüzde 80’lik oranla en çok ilgi çeken, konuşulan en popüler spor. Futbola en yakın spor ise yüzde 68 ile basketbol.
2016’daki son Avrupa şampiyonası sırasında turnuva boyunca 337 bin tweet atılmıştı. Futbol ve Euro 2020 ile ilgili yazanların yani futbol tutkunlarının yüzde 63’ü Twitter’ı her gün düzenli olarak kullanıyor. Diğer yaştan futbola her yaştan geniş bir ilgi var, ancak en çok 25-35 yaş arasındakiler arasında popüler.
Futbol Twitter’da konuşuluyor
Twitter, sezonun bu en büyük turnuvasında, futbol tutkunları kadar markaların ve pazarlama ve iletişim uzmanlarının da tam olması gereken yer. Ağırlıklı olarak genç bir seyircinin zamanının çoğunu sahadaki aksiyondan devre arası şovuna ve büyük bütçeli reklamlara kadar her şey hakkında konuşarak geçirdiği yer de diyebiliriz. Markaların sohbete katılmanın yanı sıra sohbetin kendi markalarının bilinirliğini oluşturmaları ve zirveye tırmandırmaları için de en ideal zaman.
Markalar ve pazarlamacılar için oyun sırasında Twitter’da olmak büyük bir artı puan
Twitter tarafından yaptırılan yakın tarihli bir pazarlama modelleme çalışmasına göre Twitter, ölçülen diğer dijital kanallara kıyasla yüzde 60 daha yüksek yatırım getirisi sağladı. Pazarlamacılar, kimin Tweet attığını ve ne hakkında Tweet attığını görmek için oyun sırasındaki konuşmayı takip ederek, bu süper etkileşimli kitle için ilginç ve alakalı içerik oluşturma konusunda özel bir fırsata sahip oluyor. Twitter verilerine göre etkinliğe giden sohbetler nostalji, batıl inançlar, yiyecek-içecek ve tabii ki kupa için yarışan takımlar etrafında şekilleniyor.
Markalar için şüphesiz büyük bir ay olabilir. Markalar, turnuva boyunca daha görünür ve etkili olmak için Twitter’ın gücünü kullanabilir.
Twitter Spaces’ta futbol sohbetleri
Spaces, Twitter’da sohbet başlatmanın ve geliştirmenin yeni yollarından biri. Futbolseverler özellikle maçlardan sonra Spaces’ta futbolu konuşacaklar. Spaces aynı zamanda insanların markanızı ve çözümlerinizi duymasını sağlamanın da iyi bir yolu. Markalar, popüler Twitter Spaces’a sponsor olabilir veya insanlara ulaşmak ve onların da markalarını duymalarını veya konuşmalarını sağlamak için kendi Spaces konuşmalarını başlatabilir.
Gündemi yakalayan en iyi Hashtag’i bulun
Hashtag’ler, Twitter’daki geniş insan profiline ulaşmanın her zaman en iyi yollarından biridir. Twitter kullanıcıları her zaman hashtag’leri takip ederek içeriklere daha kolay ulaşıyor. Bu yüzden markaların en iyi ihtimalle hashtag kullanması gerekiyor. Markalar ve ajansları, maçları takip ederek, maçların en çok konuşulanlarını yakalayarak en iyi hashtag’leri bulabilir.
Markaların kendi etkinliklerini şekillendirmeye yardımcı olmak ve hashtag’lerdeki konuşmayı nasıl takip edebilecekleri hakkında bir fikir verebilmek adına Twitter, Mayıs ayının başından bugüne kadarki en iyi Euro 2020 hashtag’lerini açıkladı. Mayıs ayı boyunca Türkiye’de Twitter’da insanlar en çok #Euro2020 ve #BizimÇocuklar hashtaglerini kullanmayı tercih etti. Milli takım ve genç yıldız oyuncuları için motivasyon ve sahiplenme mesajı taşıyan #BizimÇocuklar gibi hashtag’ler, markaların izleyicisiyle bağlantı kurmasına yardımcı olabilir.
Fleets’in Twitter’daki popülerliğini kullanın
Fleets’ler, Twitter’da içerik paylaşmanın yeni bir yolu. Bir Fleet yalnızca bir günlüğüne görünür olduğundan, içeriğiniz daha rahat, sohbete dayalı ve kısa olabilir. Müşteriler markalarla özgün etkileşimler ister ve Fleets tam da bunu yapmanıza yardımcı olabilir. Hayranları kutlamaktan ve kamera arkası görünümleri sunmaktan Tweetlerinizi yükseltmeye ve marka bilinirliğini artırmaya kadar, Fleets çevrimiçi kitlenizle etkileşimi artırmak için iyi bir fırsat. Bir olayı canlı Fleet’e dönüştürün veya izleyicilerinizle bir sohbet başlatın. Fotoğraflar, videolar ve kalın metin seçenekleriyle hayranlarınızın dikkatini çekin. Ayrıca ek Fleets’ler aracılığıyla onlardan kendi içeriklerini paylaşmalarını isteyerek veya doğrudan sizinkine yanıt vermelerine izin vererek hayranların katılımını ve etkileşimini teşvik edebilirsiniz.
Kampanyayı başlatacağınız doğru zamanı bilin
Twitter’da sezon sonrası izleyicilerle etkileşim kurmak isteyen markalar, doğru zamana odaklanmalı. Twitter’daki marka pazarlama kampanyalarının yüzde 50’den fazlası yalnızca gerçek etkinlik günlerinde etkinleşir ve bu da bir markanın planlama stratejisine yardımcı olmaktan çok zarar verebilir.
Bunun yerine, markalar verimlilik ve etki elde etmek için yayın tarihlerini genişletmeye odaklanmalı. Etkinlik günlerine ek olarak çevre günlerde bağlantı kuran markalar, büyük olasılıkla iki kat etkileşim, yüzde 35’in üzerinde daha yüksek görüntüleme ve üç kat daha iyi maliyet verimliliği elde etti.
Emoji hedefleme
İnsanlar emojileri ve Tweetlere getirdikleri eğlence duygusunu severler. Euro 2021 boyunca, insanlar turnuva sırasında birbirlerini kutlarken ve birbirlerini teselli ederken kesinlikle kendilerini emojilerle daha fazla ifade edecekler. Markalar, artık Twitter reklam panosunda kullanılabilen emoji hedefleme ile futbol taraftarlarına ulaşmak için fırsat sağlayan bu emojileri hedefleyebilir.
Mayıs ayı boyunca, Euro 2021’e dair konuşmalarda Türkiye’de en çok kullanılan emoji, 🗣(Speaking Head) hashtag’i oldu. Kupa 🏆 ve Ateş-Yangın 🔥 emojileri de diğer kullanılan iki emoji oldu.
Soru-Cevaplar iyi bir etkileşim yöntemi
Şirketler sohbetleri ve Soru-Cevap oturumlarını kullanabilir, örneğin taraftarlardan bir hashtag ile maçın pozisyonunu, maçın oyuncusunu vb. seçmelerini ve maçlar sırasında ve sonrasında geri bildirim ve farkındalık almalarını isteyebilir.
Nostalji her zaman işe yarar
Futbolseverlerin her zaman büyük anları vardır ve geçmiş maçlardan veya turnuvalardan anları unutmazlar. Markalar, her zaman işe yarayan nostaljinin gücünü kullanabilir.