P&G, TikTok ve Grey’in “Uzaktan Dans” kampanyası herkesi dans etmeye teşvik ediyor
TikTok’ta görmeye başladığımız ve telefonunun karşısında dans ettiği #DistanceDance, P&G, TikTok ve Grey iş birliğiyle farkındalık yaratmak üzere bir bağış kampanyası olarak başladı ve kampanya yüzü olan fenomen Charli D’Amelio’nun kamerası karşısında dans etmesiyle ün kazandı.
Oysa #DistanceDance cuma günü Ohio Valisi Mike DeWine’ın P&G CEO’su David Taylor’ı aramasıyla başladı. DeWine’ın Taylor’a P&G’nin Ohio vatandaşlarına evde kalmanın önemini anlatma konusunda devlete nasıl destek olabileceğini sormak üzere açtığı telefonun ardından Taylor P&G Marka Görevlisi Marc Prtichard’ı, Pritchard da uzun zamandır P&G’nin ortağı olan Grey ajansının global markalar başkanı Debby Reiner’ı aradı ve 24 saat içinde Grey ekibi sorunun yanıtını buldu. TikTok ile iş birliği halinde gerçekleştirilen #DistanceDance influencer Charli D’Amelio’nun da ekibe katılmasıyla birlikte ses getirmeye başladı.
Pritchard açıklamasında, “Amacımız insanları sosyal mesafelerini korumaya ve evde kalmaya teşvik etmek. İnsanların güvende ve sağlıklı olmaları konusunda farkındalık yaratmak için yaratıcı bir çözüm bulmak istedik” dedi.
Geçen hafta gerçekleşen lansmanından beri #DistanceDance 8 milyar görüntülenme ve aralarında ünlüler, üniversite maskotları, büyük spor ligleri ve influencer’lar da bulunan 1.7 milyon yanıt videosu aldı. Kampanya hakkındaki en önemli gelişme ise önayak olduğu bağışlar oldu. P&G ilk 3 milyon videoya ulaşıldığında Feeding America ve Matthew25’e bağış yapacağına dair söz verdi. Programın ikinci adımı önümüzdeki günlerde diğer sosyal medya platformlarına yayılmasıyla atılacak.
Grey Kuzey Amerika Sosyal Direktörü Kenny Gold kampanya hakkında, “Marc destek istemek üzere beni aradığında iki engeli aşmamız gerekiyordu. Birincisi hem hedef kitlemize yakın olan hem de mesajımızı doğru iletebileceğimiz bir platform bulmak. İkincisi ise zamandı, çünkü geçen her günün büyük bir öneminin olduğu bir süreçteyiz. TikTok ve Charli ile ortaklığımız bu iki sorunu da çözmemizi sağladı” dedi.
TikTok’un içerik yaratıcılarından en çok takipçisi olan D’Amelio ise bu kampanyaya elinden geldiğince fazla insana bu günlerde evde kalmaları gerektiğini söylemek istediği için katıldığını belirtti.
D’Amelio, “Evde kalmak arkadaşlarınızı, ailenizi ve normal bir gün geçirmeyi özlerken hiç kolay değil. Ancak evde kalmak aynı zamanda herkesin güvende ve sağlıklı kalmasını sağlamak için atabileceğimiz ilk ve en önemli adım” diyor ve ekliyor, “İzolasyon sırasında başkalarına yardımcı olmak zor olabilir ama her birimiz bu koreografide dans ederek kendimizce bir iyilik yapıyoruz ve bunu yaparken eğlenmiş de oluyoruz”