Sosyal medyada ayın kazananları belli oldu!
Tüm dünya için zorlu geçen 2020 yılı bitse de pandemi döneminin etkileri birçok sektörde sürmeye devam ediyor. Yeni normalin getirdiği zorunlu değişime markaların ve iletişim ajanslarının hızlı ve başarılı şekilde ayak uydurmaları, sosyal medya iletişimine de yansıyor. Kısıtlamalar yüzünden evde geçirilen sürenin artmasıyla adeta yeni sosyalleşme alanımız haline gelen sosyal medyada geçirilen süre elbette uzadı. Tüketilen içerik sayısının çoğalmasıyla markalar görünürlüklerini artırmak için daha ilgi çekici içerik üretimi yapmaya gayret ediyor.
SocialBrands, Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesiyle markaların sosyal medya faaliyetlerini yıllardır ölçümlüyor ve bu yarışta kimin kaçıncı sırada yer aldığını aylık olarak bizlerle paylaşıyor. 2020’nin son ayı, 1-31 Aralık döneminde de markaların sosyal medyadaki takipçi sayıları, takipçi artışları, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelendi ve en başarılı markalar belirlendi.
Başarılı içerik üretimiyle zirvedeki marka Netflix!
Pandemi döneminde herkesin daha da yakından takip ettiği Netflix, 1-31 Aralık döneminde Facebook, Twitter ve Instagram kanallarında sergilediği performans ile SocialBrands Top100 listesinde birinci sırada yer aldı. Türkiye’de iletişime başladığı günden bu yana kullanıcılarla sıkı bir bağ oluşturması ve ilgi çekici içerik paylaşımlarıyla dikkatleri üzerine çeken marka, tüm kanallarda ay boyunca 4 milyon 66 bin etkileşim elde etti.
Top100 listenin ikinci sırasında yer alan Baykar Savunma ise savunma sanayisinde teknolojisiyle öne çıkarken, test eğitimi için uçuşa başlayan BayraktarTB2/S SİHA hakkındaki paylaşımlarıyla sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekti. Tüm kanallarda istikrarlı hayran artışı ve elde ettiği etkileşim ile üçüncü sırada yer alan marka ise Kelebek Mobilya oldu.
SocialBrands’in bu ayki listesinde ilk 10’da yer alan markalar
Türkiye’nin en kapsamlı ve tek sosyal medya endeksi: SocialBrands
Web ve sosyal medya takip platformu BoomSonar teknolojisine dayanan SocialBrands, 2016 yılından beri Türkiye’deki markaların sosyal medya performansını ölçümlemeyi sürdürüyor. Yalnızca hayran sayısı ya da etkileşim gibi tek bir veriye göre hareket etmenin çok ötesinde, sosyal medyanın tüm dinamikleri göz önünde bulundurularak oluşturulan eşsiz algoritma yapısıyla SocialBrands, markalar için şeffaf ve tarafsız bir değerlendirme sunuyor.
Marka hesaplarından elde edilen veriler; hayran sayısı, hayran artışı, ileti sayısı, ileti türleri, etkileşim sayısı, etkileşim türleri, sayfa bilgileri, etiket ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kritere göre değerlendiriliyor. Her biri farklı ağırlık oranına sahip değerlendirme kriterlerinin yanı sıra markalar aynı zamanda sektörlerinin performanslarıyla da kıyaslanıyor.