Sosyal medyayı en başarılı kullanan markalar hangileri?
Markalar, gelenekselden dijital kanallara yönelen tüketicilerle buluşma hedeflerinde sosyal medyanın öneminin artık farkında! Bu doğrultuda sosyal medya için sürekli daha fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki, sosyal medyaya verilen bu emeğin meyvelerini en çok hangi markalar topluyor? Yanıtlar SocialBrands’ten geliyor…
Markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel parametrelere dayalı verilerle ölçümleyen SocialBrands, 1-31 Ekim döneminde sosyal medyayı en başarılı şekilde kullanan markaları açıkladı! Sosyal medya iletişimindeki başarısını istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar Savunma, listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home oldu.
İşte SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin zirvesindeki markalar!
- Netflix
- Baykar Savunma
- English Home
- nef
- Kelebek Mobilya
- İGA İstanbul Airport
- Sabancı Holding
- Madame Coco
- Petrol Ofisi
- DOĞTAŞ
Mecra bazında öne çıkan içerikler
1-31 Ekim döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler Sabancı Holding, Netflix ve Trendyol tarafından paylaşıldı.
Facebook’ta Sabancı Holding’in 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için paylaştığı video içeriği 61 Bin beğeni, 1.800 yorum ve 7.000 paylaşım elde etti.
Twitter’da ise Netflix Türkiye’nin Harry Potter hakkında yaptığı ilginç paylaşım sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek 25 binin üzerinde beğeni ve 1.300 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.
Instagram kanalında ise Trendyol ve Danla Bilic iş birliği, 337.632 beğenmeyle Instagram’ın öne çıkan içeriği oldu.
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi
Cumhuriyetin ilan edilişinin 98. yılı markalar tarafından sosyal medyada coşkuyla kutlandı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 15 bin içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Sabancı Holding ülke genelinde uyguladığı proje görüntülerinden oluşan “Cumhuriyet Seferberliği” reklam filmiyle Facebook, Twitter ve Instagram kanallarında toplam 167 binin üzerinde etkileşim elde etti. ING Bank, “29 Ekim hangi güne denk geliyor?” sorusuna farklı bir yanıt vererek sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini topladı. İlgili paylaşım toplamda 97 bini aşkın etkileşim kazandı.
Ayrıca İGA İstanbul Airport, Denizbank ve NG Kütahya Seramik tarafından 29 Ekim’e özel hazırlanan içerikler de elde ettikleri yüksek etkileşimlerle öne çıkan içerikler arasında yer aldı.
Araştırmanın Metodolojisi
Web ve Sosyal medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan SocialBrands her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirip sonuçları kamuoyuyla paylaşıyor. Dijitaldeki yoğun iletişim ortamında markaların sosyal medya performansları; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda tamamen veriye dayalı olarak ölçümleniyor.
SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.
Social Brands Ekim – Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?