Sosyal medyada hangi markalar fark yaratıyor?
Markaların sosyal medya performansını ölçümleyerek her ay performans sıralamalarını yayınlayan SocialBrands, şubat ayı sonuçlarını açıkladı!
Yeni yılın ilk ayında markalar, 2024 iletişim stratejilerini uygulamaya başladı. Rekabetin yoğun olduğu sosyal medya, iletişimin önemli bir parçası olarak kritik bir rol oynamaya devam ediyor. Facebook, X ve Instagram mecraları marka bilinirliği ve müşteri sadakati oluşturmak için etkili bir platformlar olarak öne çıkıyor. Ocak ayı boyunca, markalar tarafından bu mecraların toplamında günlük ortalama 57 Bin sosyal medya iletisi yayınlandığı SocialBrands verilerine yansıyor.
Ayın en başarılı markaları: Aselsan, Netflix ve Baykar
Aselsan savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam etti ve tüm kanallarda sergilediği başarılı performansıyla SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer alan marka oldu.
Listenin ikinci sırasında yer alan marka ise platformundaki içeriklere dair yaptığı eğlenceli paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Netflix oldu.
Savunma sanayisi alanındaki bir diğer marka olan Baykar tüm mecralarda sergilediği yüksek performansla üçüncü sırada yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Ocak döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands veri analitiği ödülleri…
BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatiksel olarak değerlendiriliyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2023 ile 1 Nisan 2024 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor.
Marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile katılabilecekleri yarışmanın başvuruları ise 1 Şubat’ta başladı! Başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Deneyim Tasarımı ve Craft bölümleri altında yer alıyor. Erken başvuru döneminden yararlanmak isteyen katılımcıların başvurularını 23 Şubat’a dek tamamlaması gerekiyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!