“Baykar” sosyal medyada uçuşa geçti…
Markalar, sosyal mecralarda sahip oldukları dijital varlıklarını büyüterek rakiplerinden sıyrılmak ve bir adım öne çıkmak için farklı iletişim stratejileri, kampanyalar ve yaratıcı içerikler geliştirmeye devam ediyorlar. Binlerce marka hesabının düzenli olarak efor harcadığı bu kalabalık dünyada hangi markaların başarılı olduğunu öğrenmek büyük önem taşıyor. Bu noktadan referansla Türkiye’deki markaların Facebook, Twitter ve Instagram mecralarındaki performansını tamamen istatiksel olarak ölçümleyen SocialBrands, Nisan ayı skorlarını açıkladı…
Savunma sanayiideki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer aldı. Teknolojisine dair sık sık güncel paylaşımlarda bulunan Baykar sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmekte başarılı bir performans sergiliyor.
Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Aselsan, takipçileriyle güçlü bir iletişim kurmak için sosyal medya platformlarını etkili bir şekilde kullanarak SocialBrands Nisan ayında listesinin ikinci sırasında yer alan marka oldu. SocialBrands Top100 listesinin üçüncü sırasında ise ürünleri hakkında tanıtıcı paylaşımları ve çekiliş kampanyalarıyla öne çıkan English Home yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
SocialBrands Nisan Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi
Bu yıl da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi markaların gündemindeydi.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan markalar tarafından paylaşılan 10 binden fazla içerik toplamda 3 milyon 343 binden fazla etkileşim elde etti.
Pastavilla, #KadınaYakışanıYaptı hashtagiyle deprem bölgesinde yardıma koşan kadınlara yer vererek sosyal medya kullanıcılarının takdirini kazandı.
Boyner Grup da 8 Mart’ta deprem bölgesine yönelik hayata geçirilen Mor Yerleşke projesine destek verdiğini açıklayarak dikkat çekti.
Kelebek Mobilya ise deprem bölgesindeki kız öğrenciler için başlatacağı Kelebek Bursu projesi hakkındaki paylaşımıyla öne çekti.
18 Mart Çanakkale Zaferi hakkında paylaşılan 9 binden fazla içerik toplamda 1 milyon 570 bin etkileşim elde etti.
Petrol Ofisi, savaş anında düşman ordusuna ait bir donanmadaki askerlerin hayatlarını kurtaran animasyon filmiyle büyük beğeni topladı.
Dardanel ise #BoğazımızdanGeçmiyor hashtagiyle yayınladığı bağımsızlık mücadelesini vurgulayan duygusal filmiyle ön plana çıktı.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey, bu yıl daha kapsamlı bir ödül evreni olan Brandverse Awards çatısı altında gerçekleşiyor! Markaların sosyal medya performansları tamamen istatistiksel olarak yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında değerlendiriliyor.
Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2022 ile 1 Nisan 2023 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor.
Yarışmada ayrıca marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile 6 Nisan’a dek başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Deneyim Tasarımı ve Craft bölümleri altında yer alıyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!