Sosyal medyanın en başarılı markaları…
Her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralamasıyla dijitaldeki rekabette önde olan isimleri duyuran SocialBrands Ağustos ayı sonuçları açıklandı!
Sosyal medya, markalara sunduğu benzersiz fırsatlarla birlikte yoğun bir rekabet ortamı yaratıyor. Markalar bu platformların sağladığı imkanlardan en iyi şekilde yararlanmak ve rakiplerinin önüne geçmek için yoğun çaba sarf ediyor. Etkileyici görseller, yaratıcı kampanyalar ve dikkat çekici içerikler üreterek hedef kitlelerinin ilgisini çekmeye çalışıyor, sosyal medya reklamcılığı, influencer iş birlikleri ve etkileşim odaklı aktivitelerle markalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyor. Tüketicilerin ilgisini çekmeyi başaran ve etkileşimli topluluklar oluşturan markalar ise başarılarıyla dikkat çekiyor.
SocialBrands, 51 binden fazla marka sosyal medya hesabını analitik verilerle değerlendirerek Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesini sunuyor ve sonuçları aylık olarak paylaşıyor. 1-31 Temmuz performans verilerine göre SocialBrands Ağustos ayı listesinde zirvede yer alan marka ise Baykar oldu.
Zirvedeki markalar: Baykar, Netflix ve Türk Hava Yolları…
Sosyal medyada sergilediği etkili performansla öne çıkan Baykar, savunma sanayisindeki teknolojisi hakkında yaptığı paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini çekmeyi bu ay da sürdürerek SocialBrands Top100 listesinin birinci sırasında yer aldı.
Netflix, 1-31 Temmuz döneminde platformundaki içerikler hakkında yaptığı eğlenceli iletişimle Top100 listesinin ikinci sıradaki markası olurken listenin üçüncü sırada yer alan marka ise Facebook, X ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği iletişimle yüksek etkileşim elde eden Türk Hava Yolları oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası şöyle:
- Baykar
- Netflix
- Türk Hava Yolları
- Vestel
- Aselsan
- tabii
- Madame Coco
- Beko
- Petrol Ofisi
- Roketsan
SocialBrands Ağustos Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamına boomsocial.com adresinden ulaşabilirsiniz.
51 bin sosyal medya hesabı, 1 milyon 608 bin ileti ve 2 milyardan fazla etkileşim incelendi
SocialBrands Temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Temmuz döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.