
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Markalar, pazarlama ve iletişim stratejileri doğrultusunda hedef kitlelerine ulaşmak ve etkileşimi artırmak için sosyal medyayı en etkili şekilde kullanmaya devam ediyor. Türkiye’deki 53 binden fazla marka hesabı tarafından günlük ortalama 51 bin sosyal medya paylaşımı yapılırken, rekabetin yoğun olduğu bu ortamda performansıyla öne çıkan markalar her zaman ilgi odağı oluyor. Peki dijital iletişim rekabetinde hangi markalar farklılaşıyor? Yanıtlar SocialBrands Mart Ayı sonuçlarında!
SocialBrands her ay düzenli olarak markaların sosyal medya performanslarını tamamen veriye dayalı olarak ölçümlüyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
İlk üçte yer alan markalar: Aselsan, Netflix ve Madame Coco
SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan Aselsan, savunma sanayisindeki yenilikçi teknolojileriyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam etti. Tüm mecralarda güçlü bir performans sergileyen marka, istikrarlı etkileşim oranları ve başarılı dijital iletişimiyle Top100 listesinin birincisi oldu.
Listenin ikinci sırasında yer alan Netflix, düzenli takipçi artışını sürdürerek platformundaki içeriklere dair yaptığı eğlenceli paylaşımlar ve kullanıcılarla kurduğu güçlü etkileşim sayesinde öne çıkmayı başardı.
Üçüncü sırada ise Madame Coco, ürünlerine dair paylaşımlar ve takipçilerine özel düzenlediği çekiliş kampanyalarıyla dikkat çekti.
İşte SocialBrands Mart Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar

SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatiksel olarak değerlendiriliyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2024 ila1 Nisan 2025 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor.
Marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile katılabilecekleri yarışmanın başvuruları ise devam ediyor! Başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Deneyim Tasarımı ve Craft bölümleri altında yer alıyor. Yarışmaya katılmak için başvuruların 18 Mart’a dek tamamlaması gerekiyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!