Sosyal medyanın en başarılı markası zirveyi bu ay da kaptırmadı!
1–30 Eylül tarihleri arasında Türkiye’deki marka sosyal medya hesaplarının performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in Ekim ayı sonuçları yayımlandı. Sosyal medyanın popüler mecraları olan Facebook, Twitter ve Instagram’ın en güçlü markaları arasında Netflix, Baykar ve Akbank ilk üç sırada yer aldı.
Sosyal medya, markalar için büyük fırsatlar sunarken aynı zamanda yoğun bir rekabet ortamını beraberinde getiriyor. Markalar, sosyal medyanın sunduğu bu benzersiz imkanlardan en iyi şekilde yararlanmak ve rakiplerinin arasından sıyrılmak için büyük bir özveriyle çalışıyor. Tüketicinin dikkatini çekebilmek, ilgi çekici içerikler üretmek ve etkileşimli bir topluluk oluşturmak için harcadıkları emek, markaların başarılarına doğrudan katkı sağlıyor.
Türkiye’de 51 bin marka hesabının ay boyunca sürdürdüğü iletişimi istatiksel olarak inceleyen SocialBrands’in verilerine göre; Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmlere dair yaptığı eğlenceli paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarının beğenisini toplayarak SocialBrands Ekim Ayı Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı. İkinci sırada yer alan Baykar, Teknofest İzmir paylaşımlarıyla öne çıkarken, üçüncü sırada yer alan Akbank ise cumhuriyetin 100. yılında Mustafa Kemal Atatürk’ün görüntüleriyle güncel görüntüleri birleştirerek hazırladığı duygusal filmle sosyal medyada yoğun ilgi gördü.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Ekim ayı sonuçları için değerlendirmelerinde 51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 644 bin ileti mercek altına alındı. 1-30 Eylül döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Eylül ayı raporunu incelemek için TIKLAYIN!