Sosyal medyanın etkileşim şampiyonu markaları belli oldu!
Markalar arasındaki güçlü rekabet sosyal medyada da durmaksızın devam ediyor. Günde 64 bin sosyal medya iletisinin yayınlandığı yoğun iletişim ortamında mesajını mecraların sunduğu avantajları kullanarak hedef kitlesiyle en etkili şekilde buluşturan, sosyal medyadaki varlığını her geçen gün güçlendiren markalar başarılarıyla öne çıkıyor. 49 binden fazla marka sosyal medya hesabının performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in haziran ayı sonuçlarına göreyse Netflix zirvedeki yerini bırakmazken English Home ve Baykar ilk üç sırada yer aldı…
1-31 Mayıs dönemine ait verilere göre; başarısını istikrarla sürdüren Netflix ürettiği eğlenceli içeriklerle sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi görerek bu ay da SocialBrands Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı. İkinci sırada yer alan English Home, sosyal medya hesaplarında sergilediği düzenli büyüme ve takipçilerine özel düzenlediği çekiliş kampanyalarıyla Baykar ise TeknoFest Azerbaycan iletişimiyle öne çıktı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
Markaların 19 Mayıs ve Anneler Günü kutlamaları dikkat çekti
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı ile Anneler Günü bu yıl da yine markaların gündemindeydi.
Vestel, “İlk Günkü Heyecanla Kutluyoruz” mesajıyla yayına aldığı reklam filminde 19 Mayıs’ı tıpkı eskiden olduğu gibi stadyumda, dolu tribünlerle kutladı. Filmde, eski arşiv görüntüleri; markanın destek verdiği milli sporcularla hazırladığı kortej ve koreografilerle birlikte yer aldı.
Garanti Bankası, 19 Mayıs’ı Mustafa Kemal Atatürk’ün sevdiği şarkıları gençlerin sevdiği sanatçılarla yeniden söyleyerek kutladı.
Petrol Ofisi, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışını Sunay Akın’ın seslendirmesiyle anlatırken, ETİ 19 Mayıs’ı gençleri cesaretlendirdiği “Sen Gençsin, Güç Sensin” filmiyle kutladı.
Mayısta Anneler Günü için SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 12 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 586 bin etkileşim elde etti.
Anneler Günü çalışmaları arasında Arzum’un reklam filmi sosyal medya kullanıcılarının bu yıl da beğenisini topladı. Gerçek bir hikâyeye dayanan “Orada Annem Var” adlı filmde, 6 yaşında sağ gözünü kaybeden satranç şampiyonu Büşra Öztürk’ün annesinin her adımında yanında olduğu anlatılıyor.
Boyner, anneliğe dair kalıplara karşı “Annelerimize Kim Karışır” adıyla yayınladığı reklam filmiyle dikkat çekti. Anneler Günü reklam filminde herkesin anneler için yaptığı yaygın eleştirilere cevap vererek ezberleri bozuyor.
Araştırmanın metodolojisi
SocialBrands haziran ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Mayıs döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.