Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
51 binden fazla marka sosyal medya performansını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in Temmuz ayı sonuçları belli oldu. 1-30 Haziran döneminde Facebook, Twitter ve Instagram’da en başarılı performansı sergileyen Baykar, Netflix ve Türk Hava Yolları tüm markaları geride bırakarak ilk üçte yer almayı başardı.
Sosyal medya markaların fark yaratması için eşsiz fırsatlar sunarken rekabeti de beraberinde getiriyor. Markalar hedef kitlelerinin dikkatini çekebilmek, ilgi çekici içerikler üretmek ve etkileşimli bir topluluk oluşturmak için sosyal medya çalışmalarına devam ediyor. Sosyal medya platformlarında her gün yayınlanan yaklaşık 53 bin ileti arasında mesajını hedef kitlesiyle en etkili şekilde buluşturan markalar ise başarılarıyla öne çıkıyor.
SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
Markaların sosyal medyadaki performanslarını istatistiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren sosyal medya marka endeksi SocialBrands’in Temmuz listesinin lideri ise Baykar oldu.
51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 607 bin ileti incelendi
SocialBrands’in Temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Haziran döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
Sosyal medyada bu ayın en iyileri: Baykar, Netflix ve Türk Hava Yolları
1-30 Haziran dönemine ait verilere göre; Baykar Teknoloji’ye ilişkin paylaşımlar ve Babalar Günü içeriğiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek SocialBrands Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı. İkinci sırada yer alan Netflix, platformunda yer alan dizi ve filmler hakkında sergilediği eğlenceli iletişimle öne çıktı. SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer alan Türk Hava Yolları ise kuruluşunun 90. yılına özel hazırladığı reklam filmiyle dikkat çekti.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası şöyle sıralandı:
- Petrol Ofisi
- İGA İstanbul Airport
- Aselsan
- Neredekal.com
- Disney+
- English Home
- Puma
SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamına https://boomsocial.com/socialbrands adresinden ulaşabilirsiniz.
Babalar Günü kampanyaları fark yarattı
Markalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Babalar Günü’nü etkili kampanyalarla kutladı. Babalar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan 7 binden fazla marka hesabından 12 binin üzerinde paylaşım yapıldı.
Kerem Alışık’ın yer aldığı duygusal filmiyle Babalar Günü’nü kutlayan Halkbank kampanyasında babaların bildikleri her şeyi çocuklarına öğretmesine vurgu yaptı. Kampanya filmi “Bir ömür izinden yürüdüğümüz babalarımızın #BabalarGünü kutlu olsun” mesajıyla yayınladı. Baykar, kurucularının işine olan tutkusu ve prensiplerine yer verdiği ve çizimlerden oluşan filmiyle tüm babaların Babalar Günü’nü kutladı.
Türk Hava Yolları, bu Babalar Günü’nde ikinci pilotlarından Başak Bensu Gökgüner ve teknik ekipte çalışan babasının hikayesini paylaştı. Gökgüner’in bu mesleği seçmesinde babasının etkisi ve baba-kız meslekteki tutkularına yer verilen dokunaklı film izleyenlerin beğenisini topladı. Papara, sponsoru olduğu Beşiktaş’ın ligdeki son maçında Beşiktaşlı babaları locada ağırlayarak yaptığı sürprizle öne çıktı.
Markalar Kurban Bayramı için paylaştıkları bayram mesajlarıyla da ses getirdi. Marka hesaplarından Kurban Bayramı hakkında yapılan 10.692 paylaşım toplamda 1 milyon 28 bin etkileşim elde etti.
Analizin metodolojisi
Web ve sosyal medya takip platformu BoomSonar (www.boomsonar.com/tr) teknolojisine dayanan SocialBrands, 2016 yılından beri Türkiye’deki markaların sosyal medya performansını ölçümlemeyi sürdürüyor.
Marka hesaplarından elde edilen veriler; hayran sayısı, hayran artışı, ileti sayısı, ileti türleri, etkileşim sayısı, etkileşim türleri, sayfa bilgileri, etiket ve mention kullanımı gibi 30’dan fazla kritere göre değerlendiriliyor. Her biri farklı ağırlık oranına sahip değerlendirme kriterlerinin yanı sıra markalar aynı zamanda sektörlerinin performansıyla da kıyaslanıyor.
Pazarlamanın en iyileri Brandverse Awards’da ödüllerine kavuştu…