THY sosyal medyanın zirvesine “bayrak astı”
Sosyal medya, markalar için eşsiz fırsatlar sunarken aynı zamanda yoğun bir rekabet ortamı yaratıyor. Markalar, hedef kitlelerinin ilgisini çekmek, çekici içerikler oluşturmak ve etkileşimli bir topluluk inşa etmek için sürekli çaba sarf ediyor. Sosyal medyanın sunduğu kapsamlı performans verileri, markaların stratejilerini optimize etmelerine ve pazarlama faaliyetlerini daha verimli hale getirmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca, müşteri geri bildirimlerini anlık olarak almak ve yanıtlamak, müşteri memnuniyetini artırmak için büyük bir fırsat sunuyor. Markalar, sosyal medya sayesinde daha kişiselleştirilmiş ve hedefe yönelik kampanyalar yürüterek sadık bir müşteri kitlesi oluşturabiliyor. Kısacası sosyal medya stratejileri, modern pazarlamanın vazgeçilmez bir unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Peki, Haziran ayında hangi markalar bu stratejileriyle fark yaratmayı başardı? Yanıtlar SocialBrands’ten geliyor…
SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Hesaplama algoritmasında takipçi sayısı, takipçi artışı, büyüme oranı, paylaşılan iletiler ve türleri, elde edilen etkileşimler ve türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim, hashtag ve mention kullanımı gibi birçok farklı veri yer alıyor.
Sosyal medyada bu ayın en iyileri: Türk Hava Yolları, Baykar ve Netflix
1-30 Haziran dönemine ait verilere göre; A Milli Futbol Takımı sponsoru olan Türk Hava Yolları Avrupa Futbol Şampiyonası’na dair iletişimleriyle tüm mecralarda üstün performans göstererek Top100 Listesi’nin birinci sırasında yer aldı.
İkinci sıradaki Baykar, teknolojisine ilişkin paylaşımlarıyla sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekti ve ay boyunca yüksek etkileşim elde etti.
SocialBrands Temmuz Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sırasında yer alan Netflix ise, platformunda yer alan dizi ve filmler hakkında yaptığı eğlenceli iletişimlerle öne çıktı.
51 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 522 bin ileti incelendi
SocialBrands temmuz ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Haziran döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Sosyal medyada en çok Babalar Günü iletişimi dikkat çekti
Markalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da Babalar Günü’nü özel olarak kutladı. Babalar Günü hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan marka hesaplarından yapılan 10 binin üzerinde paylaşım toplamda 1 milyondan fazla etkileşim elde etti.
Kiğılı, bir babanın oğluna verdiği nasihatleri içeren duygusal filmiyle Babalar Günü’nü kutladı. Baba ile oğul arasındaki özel bağı ve hayatın anlamını anlatan film “Nasihatleriyle hayat boyu yol gösteren, elleri hep üzerimizde olan babalar iyi ki varlar. Babalar Günü kutlu olsun.’’ mesajıyla yayınladı.
Saat&Saat, bu Babalar Günü’nde babaların çocuklarına ayırdığı zamanın ne kadar değerli olduğunu vurgulayan eğlenceli bir film paylaştı. Okul çıkışında bekleyen bir babanın kızını mutlu etmek için gösterdiği sabırlı bekleyişin anlatıldığı film ‘’Tüm zamanını bize ayıran ve beraber geçirdiğimiz her anı değerli kılan babalarımız, iyi ki varsınız! Babalar Gününüz kutlu olsun!’’ mesajıyla yayımlanarak izleyenlerin beğenisini topladı.
Özdilek Ev Tekstili çocuklarını mutlu etmek için onların tüm isteklerini gerçekleştirmeye çalıştıran kahraman babaların Babalar Günü’nü oyuncu Serkan Keskin’in yer aldığı bir filmle kutladı.
Ayrıca markalar Kurban Bayramı için paylaştıkları bayram mesajlarıyla öne çıktı. Marka hesaplarından Kurban Bayramı hakkında yapılan 100 bin 178 paylaşım toplamda 3 milyon 100 bin etkileşim elde etti.