Sosyal medyanın zirvesinde çetin rekabet
Markalar, sosyal medyada rekabetin hiç durmadığı bir ortamda öne çıkmak için yoğun çaba gösteriyor. Binlerce marka, rakiplerinin önüne geçmek ve dikkat çekmek için sosyal medya platformlarını stratejik olarak kullanıyor. Dijital platformların sunduğu olanakları en verimli şekilde değerlendirerek hedef kitlesine etkili biçimde ulaşan markalar, elde ettikleri başarılarla dikkat çekiyor. Peki tüm bu rekabette güncel olarak hangi markalar fark yaratmayı başarıyor? Yanıtlar SocialBrands’in haziran ayı sonuçlarından geliyor…
1 Mayıs – 31 Mayıs tarihleri arasında 51 binden fazla marka sosyal medya hesabının performanslarını analitik verilere dayalı olarak ölçen SocialBrands’in haziran ayı sonuçları yayınlandı. SocialBrands haziran ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. Markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
Markalar arası güçlü rekabet
Savunma sanayiideki teknolojisiyle öne çıkan Aselsan; Facebook, X ve Instagram kanallarının tümünde gösterdiği üstün performansıyla SocialBrands Haziran Ayı Top100 Listesi’nin zirvesine yerleşti. Ay boyunca teknolojisi hakkında yaptığı paylaşımlar ve özel günlere dair içerikleriyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini çekti.
Top100 listesinin ikinci sırasında ise platformundaki içeriklerini eğlenceli ve yaratıcı bir şekilde sunan Netflix yer aldı. Ay boyunca popüler diziler ve filmlerle ilgili paylaşımları, sosyal medya kullanıcıları tarafından büyük ilgi gördü.
Önde gelen savunma sanayii markalarından bir diğeri olan Baykar, savunma teknolojisine ilişkin paylaşımlarıyla Haziran ayında listesinin üçüncü sırasında yer alan marka oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Sosyal medyada 19 Mayıs ruhu…
19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı yine markaların gündemindeydi. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından 19 Mayıs için 10 binden fazla içerik paylaşımı yapılırken, bu içerikler toplamda 1 milyon 566 bin etkileşim elde etti.
Akbank, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı için “İyi ki vardın, iyi ki varsın” mesajıyla özel bir reklam filmi yayınladı. Akbank’ın ve gençlerin, Atatürk’ün milli mücadeleyi başlatan ilk adımından ilham aldığı ve o adımları takip ettiklerinin anlatıldığı film izleyenlerin yüksek beğenisini topladı.
Turknet, başarılarıyla öne çıkan tanınmış gençlere yer verdiği reklam filminde “Atatürk bugün hayatta olsaydı gençlere ne söylerdi?” sorusunun cevabını yapay zekayla yanıtladı.
Özel günlerde gerçek hikayelere yer vermesiyle öne çıkan Petrol Ofisi ise, 19 Mayıs gecesi Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun postanesinde bir telgraf memuruna bağımsızlık yolunda önemli bir mesaj çektirdiği anı canlandıran duygusal bir videoyla sosyal medyada öne çıktı.
Brandverse Awards 2024 kazananları belli oldu!
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ta değerlendirme süreci tamamlandı. Başvuru alınan bölümlerdeki jüri değerlendirmelerinin yanı sıra başvuru gerektirmeyen SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümünde bu yıl markaların 1 Nisan 2023 ile 1 Nisan 2024 dönemindeki SocialBrands puanları değerlendirilerek her sektörün en başarılı markaları belli oldu.
Kazananların 24 Haziran’da Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşecek görkemli ödül töreniyle ödüllerine kavuşacağı Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!