Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Sosyal medyanın markaların mesajlarını tüketicileriyle etkili şekilde buluşturabilmelerinde ne denli önemli olduğunu söylemek malumun ilanı. Durumun farkında olan büyük küçük her marka farklı çabalarda bulunuyor. Peki, sosyal medyadaki tüm veri incelendiğinde hangi markaların performansı öne çıkıyor? Bu sorunun yanıtı için SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performansı incelemesini yürütüyor. Haziran ayının verilerine baktığımızda neredeyse tüm yılı lider götüren Netflix’in geçtiğimiz ay kaptırdığı zirveye yeniden oturmuş olduğunu görüyoruz. Gelin SocialBrands, haziran ayı listesine daha yakından bakalım ve Haziran ayının en başarılı markalarını birlikte inceleyelim…
57 bin sosyal medya hesabı ve 2 milyon 191 bin ileti incelendi
SocialBrands Haziran sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Mayıs döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
İlk üçte yer alan markalar: Netflix, English Home ve Baykar Savunma
1-31 Mayıs dönemine ait verilere göre; başarısını istikrarla sürdüren Netflix ürettiği eğlenceli içeriklerle sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi görerek bu ay da listenin birinci sırasında yer aldı.
İkinci sırada yer alan English Home; sosyal medya üzerinden düzenlediği çekiliş kampanyaları ve ürün tanıtım içerikleriyle öne çıktı. Baykar Savunma ise seri üretiminin ilk uçağını 19 Mayıs 1919’un 102. yıl dönümünde gökyüzüyle buluşturduğunu duyurduğu paylaşımı ve ay boyunca sergilediği istikrarlı hayran artışıyla öne çıktı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
- Netflix
- English Home
- Baykar Savunma
- Nef
- Kelebek Mobilya
- Halkbank
- Doğtaş
- Türk Hava Yolları
- RE/MAX Türkiye
- Nuh’un Ankara Makarnası
Markaların Anneler Günü ve 19 Mayıs kutlamaları dikkat çekti
Anneler Günü ile 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı bu yıl da yine markaların gündemindeydi. Sağlık endişeleri nedeniyle kutlamalar evlerde yapılırken, markalar da sosyal medya paylaşımlarıyla mesajlarını iletti.
Anneler Günü çalışmaları arasında Arzum’un reklam filmi sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı. Reklamda, annelerin gerektiğinde hayatlarını kolaylaştıran küçük ev aletlerinden çocukları için nasıl vazgeçtikleri anlatıldı. Boyner’in “Annelere Karışmayın” sloganıyla yayınladığı toplumsal farkındalığı artırmaya yönelik videosu ve Halkbank’ın “yanı başımızda ve uzaklardaki tüm anneler” için hazırladığı duygusal film öne çıkan diğer içerikler arasında yer aldı.
Petrol Ofisi, milli bayramlar için hazırladığı reklam filmi serisine bu 19 Mayıs’ta da devam etti ve Halet Çambel’in eskrim sporuna merakını konu alan hikayesiyle sosyal medyada dikkat çekti. Garanti BBVA tarafından hazırlanan ünlü müzik sanatçılarının Atatürk’ün en sevdiği parçaları seslendirdiği reklam filmi ve Vestel’in, Türk sporcularına ve takımlarına verdiği desteği anlattığı videosu beğenilen diğer içerikler arasındaydı.
SocialBrands Top100 listesinde yer alan markaların tamamına https://boomsocial.com/socialbrands adresinden ulaşabilirsiniz.
Mayıs ayına damga vuran markaları incelemek için TIKLAYIN
“2021’in en iyi Anneler Günü kampanyaları” haberimizi okumak için TIKLAYIN!
“19 Mayıs coşkusunu en iyi yansıtan reklamlar” haberimizi okumak için TIKLAYIN!