Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Markalar için dijital dünyada güçlü bir varlık göstermek her geçen gün daha kritik hale gelirken, etkili iletişim stratejileri de başarıyı beraberinde getiriyor. Ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine en etkili şekilde ulaştırmak isteyen markalar, sosyal medyanın sunduğu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmek için kesintisiz bir çaba gösteriyor. Peki bu çabanın meyveleriyle sepetini bu ay en çok dolduran markalar hangileri? Yanıtlar SocialBrands eylül listesinden geliyor.
Türkiye’de 51 bin marka hesabının ay boyunca sürdürdüğü iletişimi istatiksel olarak inceleyen SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle öne çıkan markaları belirliyor. 1-31 Ağustos dönemi için Facebook, X ve Instagram mecralarında yapılan performans değerlendirmesine göre SocialBrands eylül listesinin lider markası Aselsan oldu.
Zirvedeki markalar: Aselsan, Beko ve Netflix
1-31 Ağustos dönemine ait verilere göre; Aselsan savunma teknolojisine ilişkin paylaşımlarıyla tüm mecralarda etkili bir performans gösterdi.
Beko, ay boyunca sponsoru olduğu Beşiktaş hakkında yaptığı paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarından yüksek etkileşim alarak listenin 2. sırasında yer aldı.
Netflix ise platformunda yer alan dizi ve filmlere dair yaptığı iletişimle sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini görerek SocialBrands Eylül Ayı Top100 Listesi’nin üçüncü sıradaki markası oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Sosyal medyada Zafer Bayramı coşkusu…
30 Ağustos Zafer Bayramı her yıl olduğu gibi bu yıl da markalar tarafından coşkuyla kutlandı. Zafer Bayramı hakkında SocialBrands hesaplamasında yer alan markalar tarafından yapılan 8 binden fazla paylaşım 1 milyona yakın etkileşim elde etti.
Türkiye İş Bankası, 30 Ağustos Zafer Bayramı için hazırladığı reklam filmiyle zafer ruhunu ve ağustos ayının anlamını vurgularken, Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğindeki Türk ordusunun zaferini kutladı. Film, izleyicilere bu mevsimin zaferin mevsimi olduğunu güçlü bir şekilde hatırlatıyor.
Petrol Ofisi, 30 Ağustos Zafer Bayramı için Sunay Akın’ın anlatımıyla özel bir içerik hazırladı. Filmde, Kara Ali Çavuş ve oğlu Mehmet’in vatan savunmasındaki fedakarlığı anlatılırken bağımsızlık mücadelesi veren şehitlerimize ve gazilerimize olan minnet duygusu ifade ediliyor.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands eylül ayı sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Ağustos döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.