Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Günümüzün dijital çağında sosyal medya, markalar için vazgeçilmez bir güç ve rekabet avantajı haline geldi. Sosyal medyanın sunduğu olanakları en verimli şekilde kullanarak öne çıkmak isteyen markalar, dijital varlıklarını etkin yönetmek için çaba gösteriyor. Tüketicinin dikkatini çekmek, rakiplerden ayrışmak ve etkileşim dolu bir topluluk oluşturmak, markaların sosyal medya stratejilerinde kritik bir yer tutuyor. Bu bağlılığı korumak ve markayla tüketici arasında kalıcı bir bağ kurmak, uzun vadede başarının anahtarını oluşturuyor. Peki Ekim ayında bu çetin rekabette hangi markalar öne çıktı? Yanıtlar SocialBrands’den geliyor…
BoomSonar Suite’in Web ve Sosyal Medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu’nun bir parçası olan sosyal medya ölçümleme platformu BoomSocial’ın verileriyle hazırlanan SocialBrands, her ay Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını detaylı bir şekilde analiz edip kamuoyuyla paylaşıyor. Markalar; takipçi sayısı, büyüme, içerik türleri, etkileşim oranı ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendiriliyor ve bu veriye dayalı analizler sayesinde performans sıralaması sunuluyor.
Ayın en başarılı markaları; Baykar, Aselsan ve Netflix
Dönem boyunca TEKNOFEST hakkındaki içerikleriyle öne çıkan Baykar, sosyal medya kullanıcılarından tüm mecralarda yüksek beğeni alarak SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası oldu.
Savunma sanayi teknolojileri geliştiren Aselsan listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise tüm mecralarda etkili bir iletişim sergileyen Netflix oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Sosyal medyada 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı coşkusu
Cumhuriyetin ilan edilişinin 101. yıldönümü markalar tarafından sosyal medyada büyük bir coşkuyla kutlandı. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markaların paylaştığı 14 bin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı içeriği toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Paylaşılan içeriklerde cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e duyulan minnet başta olmak üzere egemenlik, birlik ve beraberlik vurgusu yer aldı.
Sabancı Holding’in, Cumhuriyet Seferberliği kapsamında cumhuriyeti çalışarak yaşatmanın önemine vurgu yapan reklam filmi, sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi gördü.
Eti’nin, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda “Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde 101 yıldır mutlulukla yürüyoruz” mesajıyla paylaştığı duygusal video, cumhuriyetin değerlerini ve bireylerin mutluluğu için atılan adımları ön plana çıkararak sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
Fiba Group’un, hayal kurmaya, öğrenmeye ve kararlılıkla ileriye bakmaya dikkat çekerek cumhuriyetin önemini vurguladığı “29 Ekim Cumhuriyet Demek!” başlıklı videosu, sosyal medya kullanıcılarının beğenisini kazandı.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Kasım ayı sonuçları için değerlendirme sırasında 52 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 366 bin ileti incelendi. 1-30 Eylül döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Ekim ayı sonuçlarını incelemek için TIKLAYIN!