Sosyal medyanın zirvesinde rekabet kızıştı!
Normalleşme sürecinin yavaş yavaş başladığı Türkiye’de, markalar mesajlarını tüketiciye iletebilmek için günde yaklaşık olarak 66 binden fazla sosyal medya iletisi yayınlıyor. Yoğun iletişimin sürdürüldüğü dijital ortamda, hangi markaların öne çıktığı ise merak konusu. SocialBrands, her ay Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesiyle en başarılı markaları belirliyor. Markaların sosyal medyadaki performanslarını istatistiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren sosyal medya marka endeksi SocialBrands’in açıkladığı temmuz ayı sonuçlarına göre Netflix yine zirveyi kaptırmadı…
Sosyal medyada temmuz ayının en iyileri: Netflix, English Home ve Baykar!
Netflix sergilediği başarılı sosyal medya performansıyla SocialBrands temmuz ayı Top100 listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Sosyal medya hesaplarında sürdürdüğü eğlenceli iletişim ve platformunda yer alan içeriklere dair paylaşımları markayı öne çıkardı.
Tüm kanallarda düzenli takipçi artışı yakalayan ve etkileşim istikrarını sürdüren English Home listenin ikinci sırasında yer alırken, ürettiği teknolojilere ve faaliyetlerine ilişkin paylaşımlarıyla dikkat çeken Baykar Savunma Top100 listesinin üçüncü markası olarak öne çıkıyor…
SocialBrands temmuz ayı Top100 listesinde ilk 10’da yer alan diğer markalar ise;
4- Kelebek Mobilya
5- Türk Hava Yolları,
6- İGA İstanbul Airport
7- Spotify
8- Madame Coco
9- Exxen
10- Nuh’un Ankara Makarnası oldu.
Sosyal medyada en çok Babalar Günü iletişimi dikkat çekti
Bu ay markaların Babalar Günü ile ilgili iletişim çalışmaları öne çıktı. Lipton, babalar ve çocukları arasındaki iletişime odaklandığı ve “Çaylar hazırsa, babalarımızla #konuşalımartık” mesajıyla yayına aldığı reklam filmiyle dikkat çekti.
Halkbank, babaların çocukları için yaptıkları fedakarlıklara değindiği paylaşımıyla dikkat çekerken Boyner de #BabasıKılıklı söylemini kullandığı reklam filmiyle babaların kendine has tarzlarından ve modaya da ilham olmalarından bahsetti.
58 bin sosyal medya hesabı, 1 milyondan fazla ileti ve 2 milyar etkileşim incelendi
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 listesi, her ay olduğu gibi temmuz ayında da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 58 bin 612 hesaptan paylaşılan 1 milyon 999 bin ileti ve 2 milyar 186 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından teker teker incelenmesiyle hesaplanıyor.
Detaylar için TIKLAYIN
Geçtiğimiz ayın verilerini incelemek için; “Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?”