Sosyal medyaya damga vuran markalar!
Dijitaldeki rekabette kimlerin önde olduğunu her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralaması ile duyuran SocialBrands’in Mayıs ayı sonuçları açıklandı! Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek markaların sosyal medya faaliyetlerini ölçümleyen SocialBrands, tamamen veriye dayalı yaptığı değerlendirme ile marka sıralamalarını aylık olarak paylaşmaya devam ediyor. 1-30 Nisan döneminin değerlendirildiği SocialBrands Mayıs listesine göre sosyal medyanın en başarılı markası Baykar oldu!
Zirvedeki markalar: Baykar, Netflix ve English Home
Savunma sanayisindeki teknolojisiyle öne çıkan Baykar; Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği etkili performansla SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Markanın, test uçuşları ve ürettiği teknolojiye yönelik içerikleri sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
SocialBrands Top100 listesinin ikinci sırasında bulunan Netflix ise platformundaki dizi ve filmlere yönelik eğlenceli paylaşımlarıyla sosyal medyada yoğun ilgi görmeye devam etti. Ürün tanıtım içerikleri ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkarak listenin üçüncü sırasında yer alan marka ise English Home oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10’ununda yer alan markalar!
- Baykar
- Netflix
- English Home
- Kelebek Mobilya
- Türk Hava Yolları
- Nuh’un Ankara Makarnası
- Petrol Ofisi
- Xiaomi Türkiye
- Spotify
- İnci Akü
Markaların 23 Nisan Kutlamaları Öne Çıktı
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı pandemi günlerine denk gelse de markalar kutlama mesajlarını paylaşmayı unutmadı. Bu sene de evlerde kutlanan 23 Nisan’da markalar mesajlarını sosyal medya paylaşımlarıyla iletti.
İçerikler arasında Türk Hava Yolları’nın, “istikbal göklerde gelecek çocuklarda” mesajıyla paylaştığı #YerGök23Nisan etiketli reklam filmi ve Petrol Ofisi’nin Sunay Akın tarafından seslendirilen “Geleceğe Işık Tutan Kahramanlar” hikayesi öne çıktı.
Türkiye İş Bankası tarafından Atatürk’ün sözlerinin çocuklar tarafından söylendiği reklam filmi, ING Türkiye’nin #HayallerindeYaşar etiketli animasyon içeriği ve Migros Türkiye’nin çocukların evde çekilen videolarından hazırladığı kolaj videosu öne çıkan diğer içerikler arasında yer aldı.
57 bin sosyal medya hesabı ve 2 milyon 216 bin ileti incelendi
SocialBrands Mayıs sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-30 Nisan döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Top100 listesinde yer alan markaların tamamına ulaşmak için TIKLAYIN!