Sosyal medyayı en iyi hangi markalar kullanıyor?
Markalar pandemi sürecinde tüketiciyle iletişime geçmek için sosyal medyanın gücünü ellerinden gelen en iyi şekilde kullanıyor. İletişim stratejileri, dijital kampanyalar, medya satın alma faaliyetleri derken yapılanların listesi epey uzun. Peki, bu uzun listeyi değerlendirdiğimizde, hangi markalar tüketiciyle kurdukları iletişimde daha başarılı? Sorunun cevabı her ay düzenli olarak markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren SocialBrands’ten geliyor…
Zirvedeki markalar: Netflix, English Home ve Baykar Savunma
Platformunda yer alan dizi ve filmlere yönelik yaratıcı ve eğlenceli içerikleriyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini toplayan Netflix, bu ay da SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan marka oldu. Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla öne çıkan Netflix, 1-28 Şubat dönemi boyunca tüm kanallarda toplam 2 milyon 406 bin etkileşim elde etti.
SocialBrands Top100 listenin ikinci sırasında yer alan English Home ürünlerine yönelik tanıtım paylaşımlarıyla ve takipçilerine özel düzenlediği çekiliş kampanyalarıyla öne çıkarken, başarılı sosyal medya performansıyla listenin üçüncü sırada yer alan marka ise Baykar Savunma oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
55 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 935 bin ileti incelendi
SocialBrands Mart sonuçları için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-28 Şubat döneminde de markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları ve büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelendi ve en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliği ile bu yıl 5.’cisi gerçekleştirilen Social Media Awards Turkey’in ana bölümlerinden birini SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü oluşturuyor.
Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde 1 Mart 2020 ile 1 Mart 2021 arasındaki döneme ait SocialBrands puanları incelenerek her kategorideki en başarılı markalar belirleniyor. Jüri Ödülleri bölümünde ise, marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile başvuru yapabilecekleri Sosyal Medya Kampanyası, Gerçek Zamanlı Kampanya, Küçük Bütçeli Büyük İşler, Dijital PR Çalışması gibi 24 farklı kategori bulunuyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Social Media Awards Turkey hakkında detaylı bilgi için TIKLAYINIZ!