Ocak ayında sosyal medyayı en iyi hangi markalar kullandı?
Yeni yılın ilk ayında markalar 2022 yılı için planladıkları iletişim stratejilerini uygulamaya başladı. Her biri sosyal medyanın sunduğu avantajlarla kendi kitlelerine ulaşabilmek ve aralarındaki bağı güçlendirmek için sürdürdükleri dijital iletişimde ellerinden gelenin en iyisini yapmaya gayret ediyor. Markalar tarafından Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde günde ortalama 65.438 sosyal medya iletisinin yayınlandığı yoğun bir iletişim ortamı söz konusu iken hangi markaların daha başarılı olduğu ise merak uyandırıyor…
30’dan fazla kritere göre markaların sosyal medya performansını ölçümleyen SocialBrands’in 1-31 Ocak döneminin değerlendirildiği Şubat Ayı Top100 Listesi’ne göre sosyal medyanın zirvesinde yer alan marka Netflix oldu! Listenin ikinci sırasında yer alan marka savunma sanayisindeki teknolojisi hakkında yaptığı paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarının yoğun ilgisini toplayan Baykar olurken; ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home üçüncü sırada yer aldı.
İşte SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi’nin ilk 10’unda yer alan markalar
SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi’ni incelemek için tıklayın.
Mecra bazında hangi markalar öne çıktı?
1-31 Ocak döneminde SocialBrands değerlendirmesinde yer alan marka içerikleri incelendiğinde Facebook, Twitter ve Instagram’da en yüksek etkileşim alan içerikler; Kelebek Mobilya, Netflix ve Dimes tarafından paylaşıldı.
Kelebek Mobilya, Facebook kanalında düzenlediği hediye çeki çekilişiyle 4.601 beğeni, 45.694 yorum ve 55 paylaşım elde etti.
Twitter’da ise Netflix’in, son dönemde sosyal medyada farklı uyarlamalarla paylaşılan bir kalıbı kullanarak yaptığı paylaşım kullanıcıların ilgisini çekerek 53.744 bin beğeni ve 1.263 retweet ile ayın öne çıkan Twitter içeriği oldu.
Instagram kanalında ise Dimes, oyuncu Recep Usta ile yaptığı paylaşımıyla Instagram’da 373.698 bin beğeni ve 2.119 bin yorum elde etti.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi için değerlendirme esnasında binlerce sosyal medya hesabı ve milyonlarca içerik mercek altına alındı. 1-31 Ocak döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.