Sosyal medyayı en iyi kullanan markalarda zirvenin adı değişti!
Pandemi döneminin getirdikleriyle beraber sosyal medyanın hayatımızdaki yeri hiç olmadığı kadar arttı. Kısıtlamalar nedeniyle vaktinin çoğunu evde geçiren kullanıcılar artık zamanlarının önemli kısmını sosyal medyaya ayırıyor. Markalar da hedef kitlelerine en iyi şekilde hitap etmek ve tüketici etkileşimini artırmak için ellerinden geleni yapıyor. SocialBrands ise, Türkiye’nin en kapsamlı performans incelemesiyle markaların sosyal medya faaliyetlerini ölçümleyerek hangi markanın kaçıncı sırada yer aldığını aylık olarak paylaşıyor. 1-31 Mart döneminin değerlendirme sonuçlarına göre aylardır zirvedeki yerini kaptırmayan Netflix Mart ayı verilerine göre English Home’un gerisinde kalarak ikinci oldu…
Zirvedeki markalar: English Home, Netflix ve Baykar
Ürün tanıtım içerikleri ve sosyal medya takipçilerine yönelik kampanyalarıyla dikkat çeken English Home, SocialBrands listesinin zirvesinde yer alan markaydı. Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği başarılı performansla English Home, 1-31 Mart dönemi boyunca tüm kanallarda toplam 1 milyon 502 bin etkileşim elde etti.
SocialBrands Top100 listesinin ikinci sırasında bulunan Netflix ise platformundaki içeriklere yönelik tanıtıcı ve eğlenceli paylaşımlarıyla öne çıktı. Başarılı sosyal medya performansıyla listenin üçüncü sırasında yer alan marka ise Baykar oldu.
Bu ay ayrıca markaların 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi dolayısıyla yaptığı dijital çalışmalar da öne çıktı.
İşte SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyayı en iyi kullanan 10 marka
- English Home
- Netflix
- Baykar
- Kelebek Mobilya
- Türk Hava Yolları
- Exxen
- Spotify
- İnci Akü
- Doğtaş
- Nuh’un Ankara Makarnası
Öne Çıkan İçerikler
8 Mart Dünya Kadınlar Günü ve 18 Mart Çanakkale Zaferi bu yıl da yine markaların gündemindeydi.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü çalışmaları arasında Boyner Grup, #lütfenindirmeyin etiketiyle yayına aldığı reklam filmiyle kadın cinayetlerinde suçluların aldığı indirimlere dikkat çekti. Kelebek Mobilya, #KanatAcalimYenilige etiketiyle paylaştığı reklam filminde, kadınlara yakın zamanda belgeseli yayınlanan Nükhet Duru seslendi ve onları pes etmemeye davet etti.
18 Mart Çanakkale Zaferi için Ziraat Bankası o yıllardaki görüntülere yer verdiği video içeriğiyle dikkat çekti. Petrol Ofisi’nin Sunay Akın’ın Çanakkale Zaferi’ni anlattığı içeriği ve #İyiBakÇanakkaleye etiketiyle Kale Grubu tarafından yayına alınan reklam filmi sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi gördü.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey’in ana bölümlerinden birini SocialBrands Veri Ödülleri oluşturuyor.
Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Mart 2020 ile 1 Mart 2021 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek her kategorideki en başarılı markalar belirleniyor. Jüri Ödülleri bölümünde ise, marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile 12 Nisan’a dek başvuru yapabilecekleri Sosyal Medya Kampanyası, Gerçek Zamanlı Kampanya, Küçük Bütçeli Büyük İşler, Dijital PR Çalışması gibi 24 farklı kategori bulunuyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Social Media Awards Turkey hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!