“Sosyal TV” hangi fırsatları getirecek?
Kabul etmek gerekir ki; “sosyal medya” TV izleme şeklimizde tamamen devrim yarattı. Bugün kaçımız için televizyonda en sevdiğimiz dizi dahi olsa tek bir ekran yeterli oluyor ki? Sevdiğimiz karakterler birbirlerinin gözlerinin içine bakadursun biz de hemen ya Twitter’dan gündemi yakalamaya çalışıyor ya Instagram’da kısa bir tura çıkıyoruz. Sonra birden ekranın sol alt köşesinde bir “#” beliriyor ve hemen gidip orada yazılanlara bakıyoruz. Derken o da ne? Reklamlar TikTok akımlarınca şekilleniyor, danslar ve anlık efektlerle değişen kıyafetler havada uçuyor… İşin özü her iki ortam da şimdi her zamankinden daha fazla iç içe… Peki bu gelecekte medya stratejilerini nasıl etkileyecek? Sorunun yanıtını Drum’ın sosyal medya yöneticisi Amy Houston’dan alıyoruz…
“‘Özgün kalmak, ancak reaktif olmak, bence bir sosyal medya yöneticisinin rolünün en önemli parçalarından biri ve geleneksel TV ile Twitter veya Instagram gibi kanalların kombinasyonu bunun için harika bir yer. Örneğin ‘Love Island’ veya ‘RuPaul’s Drag Race’ gibi seriler sosyal medya yöneticilerine çevrimiçi sohbetlere katılmak için büyük fırsatlar sunuyor.
Sosyal medya platformları daha uzun formatlara eğilen ve yeni ses trendini benimseyen içerik oluşturucularıyla birlikte, video formatlarına giderek daha fazla bağımlı hale geliyor. Soru-Cevaplar ve canlı yayınlar elbette yeni kavramlar değil, ancak asıl mesele bu araçlarla nasıl etkileşim kurduğumuz ve nihayetinde potansiyellerini en üst düzeye nasıl çıkaracağımız. Bu noktada “sürükleyici” içerikler birçok fırsat sunuyor.
Hedef kitlenizi doğru belirleyin
Herhangi bir sosyal medya stratejisinde, hedeflerinizin ne olduğunu ve nerede yeni kitlelere ulaşma potansiyeli olduğunu saptamanın kritik bir öneme sahip olduğunun altını çizen Houston, platformların kendi dinamiğine uygun içerikler üretmesinin bir zorunluluk olduğunu ifade ediyor.
Peki Sosyal TV’de ne gibi fırsatlar var?
YouTube’un şu anda dünya çapında 2 milyardan fazla kullanıcısı olduğunu ve platformun ABD’de herhangi bir TV ağından daha fazla kişiye ulaşıyor olduğunu belirten Houston; “Video platformu, ürün bilgilerine ulaşmak için mükemmel bir araç olarak kullanılabilir ve geçen yıl itibariyle videolarda alışverişe açık ürün etiketlerini test ediyordu. Sosyal, TV ve daha geniş e-ticaret fırsatlarının birleşimi, birçok marka için gerçek bir fırsat kombinasyonu olabilir…
Sosyal TV’yi benimseyenler yalnızca Y ve Z kuşağı değil! Bugün #Family TikTok’ta 67 milyardan fazla görüntülemeye sahip ve platformun kendisi bu yıl bir milyar kullanıcıya ulaşma yolunda ilerliyor. Televizyonların içerisinde sosyal medya kullanıcılarının erişimini en üst düzeye çıkaracak donanımlar bulunması ise fark yaratmak için harika bir fırsat! Daha fazla dans, daha fazla filtre, daha fazla fırsat anlamına geliyor… Samsung ile TikTok arasında yakın zamanda gerçekleşen ortaklıksa, Sosyal TV ortamındaki en heyecan verici gelişmelerden biri. Uygulama artık İngiltere’deki birçok Samsung Smart TV’ye özel olarak indirilebiliyor.”
Öte yandan Instagram TV’nin (IGTV), Sosyal TV’yi stratejilerine dahil etmeyi düşünen markalar için büyük potansiyele sahip başka bir kanal olduğunun da altını çizen Amy Houston “Bir TV şovu yapmak her zaman zahmetli ve maliyetlidir. Oysa markalar IGTV ile hedef kitlesine daha düşük prodüksiyonlarla ulaşabilme potansiyeline sahip. Kitlenizde merak uyandırın ve düzenli olarak içerik üretmeye devam edin…”
Kaynak: The Drum