Spor giyimin yaban arısı 100 yaşında…
100 yılı ardında bırakan spor giyim markası hummel, Türkiye’deki ilham verici yolculuğuna 90 farklı perakende mağazasıyla devam ediyor. Organizasyon içerisinde hummel Türkiye’nin perakendedeki başarısıyla ayrıştığını belirten hummel Türkiye Perakende Direktörü Savaş Zafer Oğur, gelecekte hummel Perakende Akademisi’ni kurmak gibi bir hedefleri olduğunu da söylüyor… Markanın kuruluş hikayesinden perakende stratejilerine, sadakat programları Bee Club’dan bu yıl üçüncüsünü düzenledikleri Retail Summit’e, 2023 değerlendirmelerinden 2024’ün ikinci yarısındaki hedeflerine dek merak ettiklerimizi Savaş Zafer Oğur’dan dinledik…
Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? hummel ile yolunuz nasıl kesişti?
İstanbul, Moda doğumluyum. 20 yılı aşkın süredir perakende sektöründe önemli markalarda görev yaptım. Bugüne kadar 21 ülkede, 350’ye yakın mağaza açılışında operasyonu doğrudan yönettim. İş dışında günlük rutinimden de bahsedecek olursam; yaşam kalitesine ve kişisel gelişimime önem veren birisiyim. Sağlıklı bir yaşam tarzını benimsiyorum. Kendinize iyi bakmak, zihinsel ve fiziksel sağlığınızı korumak ve geliştirmek, hedeflerinizi gerçekleştirmek ve insanlar arası ilişkilerinizi güçlendirmek için temel bir adımdır. Kariyer yolculuğumun ilerleyen döneminde önemli bir hedefim de hummel Perakende Akademisi’ni kurmak ve bu sayede perakendeci arkadaşlarımıza ilham kaynağı olacak bir kültür oluşturmak.
Spor giyimin öncü markalarından olan hummel, 100. yılını geride bıraktı. hummel’ın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?
Biz bir yaban arısı hikayesi yazıyoruz. 1923’te başlayan hikayemiz, bugün hala büyük bir ihtişamla sürüyor. 100 yılı aşkın süredir spor giyimin öncülerinden olmanın bizim için anlamı büyük. hummel Türkiye olarak 2010 yılında distribütörlükle başlayan hikayemiz, 2018’de Danimarka Genel Merkez’in tüm hisseleri satın almasıyla yeni bir sürece girdi. O yıldan itibaren bölgesel bir idari merkez olarak faaliyetlerimizi devam ettiriyoruz.
hummel olarak Türkiye’de 90 mağazanız mevcut. Perakende Direktörü olarak bu süreçteki stratejileriniz nelerdir?
Son birkaç yıldır mağazalaşma ve perakende alanında ciddi bir yapılanma içerisindeyiz. Ülkemizin her bölgesinde sahip olduğumuz 90 kendi perakende mağazamızla hizmet veriyoruz. Bu da hummel Türkiye’yi, global ölçekte markamızın perakendecilikteki bayrağını taşıyan ofisi olarak ayrıştırıyor ve perakende bayrağını taşıma görevini peşinden getiriyor.
Mağaza bazında DNA konseptimiz ile büyüyoruz. E-ticaret sitemizde de müşterilerimize doğrudan daha hızlı ve rahat ulaşabilmek için yeni çalışmalar içerisindeyiz. Çoklu kanal stratejisiyle kurguladığımız projemiz de şirketimizin tüketicilerimize ulaştığı her noktada geliştirmeyi hedeflediğimiz alanlardan bir tanesi.
Bu yıl Retail Summit’in üçüncüsünü düzenlediniz. Bu organizasyonun iç iletişimde önemi nedir?
hummel Türkiye olarak üç yıldır üst üste düzenlediğimiz ve artık gelenekselleşen Perakende zirvemizi bu yıl da büyük bir coşkuyla kutladık.
Tüm mağaza müdürlerimizin, perakende ve pazarlama departmanlarımızın, liderlik ekibimizle büyük keyifle bir araya geldiği Summit’te, hedeflerimizi, başarılarımızı ve geliştirmemiz gereken yönlerimizi değerlendirdik. Takım arkadaşlarımızla birlikte pazarda ve pazar payındaki yerimizi sağlamlaştırarak büyütmek için yeni projelerimizle ve var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.
Sadakat programınız olan Bee Club için nasıl bir pazarlama stratejisi izliyorsunuz?
CRM projeleri bizim için çok kritik bir öneme sahip. Her zaman müşterimizin taleplerini duyuyoruz ve odağımızı onlara çeviriyoruz. Sadakat projemiz olan Bee Club, 2022 yılı Mart ayında hayata geçti. O günden bu zamana dek 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaştık ve elde ettiğimiz bu başarıyla henüz ilk fazındayken Türkiye’den çıkan bir proje olarak hummel Global’e ilham olduk. Bee Club’ın henüz iki yılını geride bırakmış durumdayken, müşterilerimizin perakende alışverişlerinde yüzde 66, e-ticaret sitemizden yaptıkları alışverişlerde ise yüzde 73 oranında Bee Club avantajlarını kullandıkları bir noktadayız.
2023 yılını nasıl değerlendirirsiniz? 2024 yılının ikinci yarısında hedefleriniz neler?
Hepimizi derinden sarsan 6 Şubat depremleri, mağazalarımızın yaşadığı zorluklar, geçirdiğimiz zorlu günler, seçim dönemi gibi süreçlerden bahsedebiliriz ancak bunların yanı sıra bizim geleceğe ümitle bakmamızı sağlayan başarılarımızı da göz ardı etmeyeceğiz. Cumhuriyetimizin ve hummel’ın 100. yılını coşkuyla kutladık. Bu coşkulu kutlamayı, 2023 yılındaki tüm hedeflerimizi gerçekleştirerek ayrıca taçlandırdık. Şirketin global ölçekte en karlı ve verimli pazarı olduk.
2024 için öngörülerimizde ise; perakendedeki büyüme odağımızdan bahsedebilirim. Yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Ancak karlı ve sürdürülebilir şekilde büyüyeceğiz. E-ticarette de aynı şekilde büyümeye devam ederek, inovatif ve müşteri odaklı çözümler üreteceğiz.
GPTW sertifikasını yüksek bir oranla kazandınız, neler söylersiniz?
Personel devir hızını düşürmeye odaklandığımız bir dönemdeyiz. Şahsım ve tüm liderlik ekibimizin görev sorumluluklarından biri de bu. Great Place To Work sertifikası bizim için büyük bir kazanım. Yüzde 65 oranının sertifikayı kazanmayı sağladığı ortamda, 500’ü aşkın çalışanımızın puanlamalarıyla yüzde 76 gibi hayli yüksek bir oranla sertifikaya layık görülmüş olmanın mutluluğu içerisindeyiz.
Son olarak neler söylemek istersiniz?
Perakendecilik sektöründe yetenek dönüşümü sektörü en çok zorlayan ve meydan okuyan konuların başında geliyor. Yaklaşık 2 yıldır tüm perakende mağazalarımızın ve ekiplerimizin, farklı iş kollarına özelleştirilmiş şekilde dijital ve fiziki eğitimlerimize devam ediyoruz. Bunun için şirketimiz içinde bir eğitim departmanı oluşturduk ve bu konuya çok önem veriyoruz. Başında da bahsettiğim gibi hummel Perakende Akademisi’ni kurmayı hedefliyoruz ve bunun alt yapısını da eğitim departmanımız ile oluşturmaya başladık. Gelecekte perakende sektöründe faaliyet gösterecek genç ve yetenekli arkadaşlarımızın gelip bizlerle MT programlarında yer almalarını, alanlarında uzmanlaşmalarını ve gelişen, değişen perakendenin dinamiklerine hâkim olarak hem markamıza hem de perakende sektörüne değer katmalarını hedefliyoruz.
Son olarak; 2024 yılı zorlu başladı ve öyle de geçecek gibi duruyor. Fakat biz bu zorlukları fırsat olarak görüyor ve bu yıl da perakende ekosistemimizi büyütmeyi ve geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl da minimum yüzde 75 büyüme hedefimiz var. İlk çeyrek sonunda hem net satış hem de operasyon kâr hedeflerimizi başarıyla gerçekleştirdik. Sürdürülebilir ve kârlı büyümeye devam edeceğiz.