Spotify 2024’te sanatçılara 10 milyar dolar ödeme yaptı | Son 24 saatin gündemi
Spotify, 2024 yılına ilişkin gelir dağılımı verilerini paylaştı. Şirketin açıkladığı rakamlar, sanatçılara ve içerik üreticilerine yapılan ödemelerde yeni bir rekora ulaşıldığını ortaya koydu. Spotify’ın verilerine göre, platformdaki müzisyenler ve podcast yayıncıları 2024 yılı boyunca toplam 10 milyar dolar kazanç sağladı. Gelir dağılımı incelendiğinde, 60 sanatçının 10 milyon doların üzerinde gelir elde ettiği, 1.250 sanatçının ise 1 milyon doları aştığı görülüyor. Ayrıca, 10 binden fazla sanatçının yıllık kazancının 100 bin doları geçtiği bildirildi. Şirket, bugüne kadar müzik sektörüne sağladığı toplam finansal katkının 60 milyar doları geçtiğini vurgularken, bu rakamın yıllar içinde hızla arttığına dikkat çekti. Öyle ki 2014 yılında Spotify’da en az 10 bin dolar kazanan sanatçı sayısı yalnızca 10 bin civarındayken, bu rakam 2024 itibarıyla on katına çıkmış durumda.
Spotify, sanatçılara yaptığı ödemelerle ilgili detay vermedi ancak müzik finansman platformu Duetti’nin bununla ilgili verileri mevcut. Bu bağlamda; Spotify, her 1.000 dinleme başına 3 dolar ödeme yapıyor. Yine Duetti verilerine göre YouTube, Apple Music ve Amazon Music, 1.000 dinleme başına sırasıyla 4,8 dolar, 6,2 dolar ve 8,8 dolar ödeme yapıyor.
DeepSeek’in başarısı teknoloji piyasasını sarstı
Çinli yapay zeka şirketi DeepSeek, Google ve OpenAI gibi rakiplerine kıyasla daha az çip kullanarak, daha düşük maliyetle ve kısa sürede geliştirdiği yapay zeka modeliyle dikkat çekiyor. Dünya çapında hızla benimsenen model, uygulama mağazalarında ABD merkezli ChatGPT’yi geride bırakarak en çok indirilen yapay zeka uygulaması haline geldi. DeepSeek’in bu başarısı, özellikle ABD merkezli teknoloji devlerinin yapay zeka alanındaki hakimiyetinin sarsılabileceği endişelerini artırdı. Bu durum, teknoloji şirketlerinin hisselerinde ciddi bir satış baskısına ve borsalarda sert düşüşlere yol açtı.
Coca-Cola’da klorat alarmı: Avrupa’daki ürünlerini geri çağırıyor!
Coca-Cola, bazı Avrupa ülkelerinde yüksek miktarda klorat içerdiği tespit edilen ürünlerini geri çağırdı. Belçika Federal Gıda Zinciri Güvenliği Ajansı (FASFC), Coca-Cola Europacific Partners Belçika tarafından üretilen çeşitli içeceklerin aşırı klorat seviyeleri nedeniyle toplatılmasına karar verdiğini duyurdu. Ürünlerin geri çağırıldığı ülkeler arasında Türkiye yer almıyor.
İnovasyonla fark yaratan ürünler aranıyor: Son başvuru tarihi 30 Ocak!
İnovasyon gücüyle tüketicilerin kalbinde özel bir yer edinen markaları ön plana çıkaran ve bu yıl 8. kez düzenlenen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının başvuru süreci büyük bir ilgiyle devam ediyor! Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye’nin yürüttüğü, beyaz eşyadan gıdaya, 13 farklı kategoride trendleri belirleyecek bu prestijli araştırmaya markalardan yoğun talep gelmesi nedeniyle son başvuru tarihi 30 Ocak’a kadar uzatıldı!
Büyük gün yaklaşıyor! Halk oylamasıyla seçilen “Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuşacak…
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle düzenlenen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri için geri sayım başladı. Pazarlama ve iletişim dünyasının en prestijli ödüllerinden biri olan The One Awards, bu yıl 11. kez “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirecek. 3 Şubat’ta Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek görkemli törende, yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıya katkı sağlayan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları ödüllerine kavuşacak.