Spotify’da ruh haline göre reklam devri
Spotify, yeni reklam hedefleme servisi sayesinde kullanıcıların çalma listelerinde şarkı seçimlerine göre reklam dinletilerine başlayacak. Kullanıcıların gün içinde çoğunlukla o anki ruh hallerine göre çalma listeleri seçtikleri gerçeğinden yola çıkarak reklam gösterimlerini geliştirecek olan Spotify, bu sayede markaların daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesini sağlamayı amaçlıyor.
Cinsiyet, yaş ve coğrafi konumlara göre reklam seçenekleri sunan Spotify, çalma listeleri ve bağlantılı olarak da ruh hallerine göre de reklam gösterimleriyle ücretsiz kullanıcılara daha isabetli reklamlar dinletmeyi hedefliyor.
2014 Ekim ayında video reklamlar ve sponsorlu tarifeler ile birlikte gelirlerini arttıran Spotify, reklam gelirlerinde 2015 birinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 53 artış sağlamayı başardı. Mobil reklam gelirlerinde aynı süreçte yüzde 380’lik artış kaydeden Spotify, kullanıcılarının yüzde 50’den fazlasını mobil cihazlardan müzikle buluşturuyor.