Markalar da oyuna dahil oldu: Squid Game pazarlama dünyasının yeni gözdesi
Kore yapımı gerilim dizisi “Squid Game”, Netflix’te tüm zamanların en çok izlenen orijinal yapımlarından biri olma yolunda ilerliyor. Öyle ki dizi 90’dan fazla ülkede bir numaraya yerleşirken sahneleri, parodileri, meme’leri ve haberleri de interneti ele geçirmiş durumda.
Haliyle bu popülarite, Squid Game’in pazarlama dünyasının yeni göz bebeği olmasını da beraberinde getirdi. Dizinin başarısından faydalanmak isteyen markalar hızlıca harekete geçerek sosyal medyada kendi Squid Game içeriklerini oluşturmaya başladı.
İşte, bu çalışmaların birkaçına birlikte göz atalım…
Nutter Butter: We want Nut Game
Söz konusu WoM etkisi olduğunda, akla ilk gelen mecralardan biri elbette Twitter oluyor. Sosyal medyada bir hareketlilik yaratmak isteyen bisküvi markası Nutter Butter, Twitter’da bir post ile Squid Game’e gönderme yaptı. Dizideki muhafızların kafalarına yer fıstığı koyan marka, “Squid Game aşağı, Squid Game yukarı… Nut Game (Fıstık Oyunu) istiyoruz” dedi. Markanın #NutGame hashtagi altında pek çok kullanıcı kendi içeriklerini paylaştı.
Bu sırada Planters’ın maskotu Mr. Peanut, üzerinde yer fıstığı şekli olan bir dalgona şekeri paylaşarak “Yeterince kolay görünüyor” dedi. Mr. Peanut’a hashtag üzerinden laf atan Nutter Butter, “Bana Nut Game gibi görünüyor” diyerek cevap verdi.
Heineken: Onlara göre, en iyisi yıldız…
Heineken de dizideki oyunlara gönderme yapan markalardan biri. Şeker oyunundaki yıldızı kendi yıldızıyla ilişkilendiren marka, “En iyi seçim” diyerek paylaşımını yaptı. Basit ve sade bir görsel kullanan Heineken’in paylaşımında yalnızca 4 sembol yer alsa da yapılan göndermenin anında anlaşılması, dizinin başarısını bir kez daha ortaya koyuyor.
RapidKL: Gizemli yabancı tarafından bırakılan kart
Malezyalı toplu taşıma şirketi RapidKL, Facebook’ta oldukça ilginç bir video paylaştı. Amatör sahnelere sahip videoda Squid Game’in başındaki mavi ve kırmızı zarf oyununu oynayan iki kişi görüyoruz. Ardından takım elbiseli olan kişi diğerine bir kart verip metroya yönleniyor. Metroya binerken ise yere, arkasında Squid Game işaretleri olan bir RapidKL kartı bırakıyor.
RHB Group: Para anlamına gelen, üzeri sembollü bir kart mı?
İzleyenler, üzerinde daire, üçgen ve kare sembolleri olan kartın anlamını gayet net hatırlayacaktır. Bilmeyenler için ise kısacası “para” anlamına geldiğini söyleyebiliriz. Nitekim sosyal medyada da bu konuyla ilgili pek çok esprili paylaşım dönmeye devam ediyor. Kuala Lumpur merkezli banka RHB Group da ilginç bir çalışma yaparak bir Visa kartının üzerine bu sembolleri yerleştirdi. “Harcadıkça puan kazanın” diyen marka, bunu bir oyuna benzetti.
Dizinin yıldızları markaların radarında
Squid Game ile yalnızca eski çocuk oyunları ünlü olmadı elbette. Dizinin oyuncuları da neredeyse rekor bir sürede beklenmedik bir popülariteye kavuştu. Koreli aktris ve model HoYeon Jung, 17 Eylül ve 4 Ekim tarihleri arasında Instagram’da en hızlı büyümeyi gösteren hesabın sahibi oldu. Aynı şekilde, dizide yer alan Wi Ha-jun ve Lee Yoo-mi de takipçi sayısında patlama yaşayan isimlerden oldu. Böylece, Instagram’da en hızlı artış gösteren beş hesaptan üçü Squid Game yıldızları tarafından işgal edildi.
Tabii ki bu artışın markalar nezdinde bir yansıması da var. Louis Vuitton, HoYeon Jung’u yeni marka elçisi ilan etti. Louis Vuitton Kreatif Direktörü Nicolas Ghesquière, “HoYeon’un büyük yeteneğine ve fantastik kişiliğine hemen aşık oldum ve birkaç yıl önce Louis Vuitton’da başladığımız yolculuğun bu yeni bölümüne başlamayı dört gözle bekliyorum” dedi.
Uykusuz: “Dilerseniz oy çokluğuyla oyunu sonlandırabilirsiniz”
Birbirinden çarpıcı kapaklarıyla yıllardan beridir haftalık olarak yayınlanan Uykusuz Dergisi de elbette geri durmadı; Squid Game’i kapağına taşıdı. Muhafızların yer verildiği dergi kapağı ile Uykusuz Instagram’da kendi ortalamasının üstünde bir beğeniye kavuştu.
Türkiye Finans: “Birikim oyuna gelmez”
Squid Game izleyicilerinin pek çoğu en azından bir kez “çocuk oyunları karşılığında 40 milyon dolara yakın para kazanma” teklifi üzerine düşünmüştür. Ancak kabul etmek gerekir ki gerçek hayatta işler öyle yürümüyor. Türkiye Finans’ın “Birikim emek ister, oyuna gelmez” billboardunun önüne yerleştirilen bir çanta ve iki zarf bu konuyu yeterince açıklıyor. Squid Game’e gönderme yapan bu basit ve başarılı çalışma sosyal medya sayesinde bir hayli ilgi gördü.
Netflix’ten devasa oyun alanı
Squid Game, her ne kadar bir noktada kendi kendini pazarlıyor olsa da Netflix de bu konuda başarılı çalışmalara imza atıyor. Dizinin tanıtımı için farklı şehirlerde çalışmalar yapan Netflix Seul’de Itaewon Metro İstasyonu’nu devasa bir oyun alanına dönüştürdü. Diziyle alakalı akla gelebilecek hemen her ikonik ayrıntının yer aldığı oyun alanı ziyaretçilere ilginç bir deneyim sunuyor.
Itaewon İstasyonu’nu bir oyun alanına çeviren Netflix, Filipinler’de ise devasa robot bebeği bir kavşağa yerleştirdi. Kafeleriyle ünlü olan Paris şehrinde ise Squid Game konseptli bir kafe vakit kaybetmeden hayata geçirildi.
Tüm bu popülarite ve ilgi kimilerine çılgınca gelebilir ancak Squid Game’in Netflix’in ses getiren dizisi olmadığını unutmamak gerekir. La Casa de Papel ile birlikte dünya Dali maskesi ve Bella Ciao şarkısıyla çevrelenirken, “The Queen’s Gambit” ile bir anda satranç takımı satışları tavan yapmıştı. Bir başka ünlü yapım Stranger Things ise D&D oyununu pek çok kesime tanıtmış olmasının yanı sıra, pek çok marka tarafından pazarlama çalışmalarında kullanılmıştı.
Kısacası, Netflix sayesinde her seferinde yeni bir yapım dünya çapında başarı yakalamaya devam ediyor ve bu artık şaşılacak bir durum sayılmaz. Markalar da bu gibi yapımların popülarite ve başarısından faydalanmak adına yaratıcı çalışmalarla özellikle sosyal medyada yer almaya ve konuşulmaya devam edecek.
Gözde Aytulun yazdı: “Pazarlama dünyasında kartlar yeniden dağıtılıyor: Squid Game”