Şubat ayının en çok konuşulan global kampanyaları
Teslimattan önce açılmış bir posta gibi…
WhatsApp, ilk uluslararası kampanyasında uçtan uca şifreleme özelliğinin çoğu zaman göz ardı edilen önemine dikkat çekiyor. “Doubt Delivered” kampanyasında insanların postaları daha kendilerine ulaşmadan önce postacı tarafından açılmasına verdikleri tepkiye odaklanıyor. Çalışma, şifrelenmemiş mesajlaşmanın açılmış bir posta kadar kişisel alanı ihlal ettiğini gözler önüne seriyor. Kampanya, BBDO San Francisco imzası taşıyor.
Geleceği tadın!
Özünde bir mobilya markası olarak faaliyetlerine devam etmesine rağmen yıllar içinde bir “lifestyle” markası haline gelen IKEA’nın en ikonik ürünlerinden biri de kuşkusuz İsveç Köfteleri. Sağlıklı ve sürdürülebilir gıdayı uygun fiyatlı hale getirmeyi amaçlayan IKEA, bu hedefini gerçekleştirmek için güç birliği yapacak çalışanlar aradığını yeni kampanyasıyla duyurdu. 3D yazıcılarla üretilen köfteler eşliğinde müstakbel çalışanlarını iş görüşmesine davet eden markanın davet filmi “Taste the Future” Ingo imzası taşıyor.
Plastik geri döndü
Greenpeace herkesi yeni vintage web mağazasına davet ediyor. Ancak bu vintage mağazası diğerlerinden biraz farklı. Çünkü buradaki ürünler uzun zamandır okyanusun derinliklerinde kaybolmuş ve nihayet sahile vurarak geri dönmüş olan plastiklerden oluşuyor. Greenpeace’in Ogilvy iş birliğiyle gerçekleştirdiği kampanya ürünlerin yok olmasının ne kadar sürdüğünü göstererek plastik kirliliğinin kasvetli gerçekliğini yansıtıyor.
Kışın nasıl donmayız?
Kodak yeni reklam filmi “In winter we don’t freeze” ile sertleşen kış şartlarına vurgu yapıyor. “Kışın donmayız” diyen marka, insanların kışın üşümemek için neler yaptığını etkileyici görüntüler aracılığıyla gösteriyor. Reklam filminde nefesiyle iPhone’unu ısıtmaya çalışan bir kadından, birbirini ısıtmaya çalışan arkadaş ve sevgililerin dayanışmasına kadar birçok sahnenin yanı sıra kışın eğlencelerini de izliyoruz. Kodak Almanya için hazırlanan çalışma Steve Spencer imzası taşıyor.
Amazon’un Alexa’sı zihin mi okuyor?
Amazon’un Alexa’yı tanıttığı yeni reklam filminde Colin Jost ve Scarlett Johansson çiftinin ev yaşamına konuk oluyoruz. Reklam filminde yapay zeka asistanının su ısıtmak ya da televizyon açıp kapamaktan daha marifetli olduğunu görüyoruz. Çift, sıklıkla daha düşünürken bir sonraki hamlenin Alexa tarafından yapıldığına şahit oluyor. Reklam filminin ilerleyen dakikalarında bir sabah Alexa naneli ağız gargarası sipariş ediyor hem de çiftin böyle bir talebi olmamışken. Böylelikle aslında Colin Jost’un Scarlett Johansson’un nefesinden rahatsız olduğu ortaya çıkıyor. Çiftin de reklam filminde sıklıkla söylediği gibi bu durum yapay zeka teknolojisi Alexa’nın zihin okuduğunu düşündürüyor. Fakat gerçek şu ki Alexa biraz ürkütücü bir şekilde takip ve öğrenme yeteneğine sahip.
En şanslı kırmızı bulundu
HSBC ve Wunderman Thompson Canada, Asya ve Pasifik Ada ülkelerinde kutlanan Ay Yeni Yılı için kırmızının en sık kullanılan tonunu ortaya çıkaran yeni bir kampanyaya imza attı. HSBC, “En şanslı kırmızıyı” bulmak için The Asian Art Museum of San Francisco’da bulunan 18.000’den fazla eseri incelemek için yapay zeka programı Adobe Sensei’yi kullandı ve ortaya çıkan rengi Pantone ile dijital olarak eşleştirdi. Ardından Asyalı sanatçılar tarafından bu renk temasıyla ürettirilen eserler çeşitli noktalarda sergilendi. Kampanya Amerika’daki Asyalı sanatçıları öne çıkarmayı hedefliyor.
Süper hırsızlar için bile zor zamanlar
Elektrikli bisiklet markası Vanmoof’un dolandırıcılıktaki ustalıklarıyla övünen üç kişinin kariyerlerine odaklandığı reklam filminin yönetmen koltuğunda ödüllü filmlerle adını duyuran Tobias Fouracre oturuyor. Reklam filmi “Kilit Ustası”, “Siber Güvenlik Uzmanı” ve “Uluslararası Sanat Hırsızı” olan üç karakterin geçmişteki dolandırıcılık zaferlerinin, Vanmoof marka bisikleti çalmaya yetmediğini esprili bir dille anlatıyor.
Pringles insan evriminin sebebini açıklıyor
Cips markası Pringles, son kampanyasında insanların sadece silindirik paketlenmiş patates atıştırmalıklarını yemek için evrimleştiğini açıklayarak tarihi yeniden yazmayı hedefliyor. Eğlenceli tonuyla dikkat çeken ve Grey tarafından oluşturulan “Mind Popping” kampanyası, 1996 yılında duyurulan “Once You Pop, You Can’t Stop” sloganlı kampanyanın ardından gelen en kapsamlı marka konumlama çalışması olma özelliği de taşıyor.
Netflix zombi istilasını sokaklara taşıdı
Netflix Tayland, K-drama dizisi All of Us Are Dead’i tanıtmak için Tayland sokaklarına kanlı bir okul servisiyle çıktı. Servisin pencerelerine döşenen yüksek teknolojili ekranlarla araçta zombilerle birlikte sıkışıp kalan öğrencilerin görüntüsü yaratıldı ve bu durum kısa süre içerisinde servisin görüldüğü ortamlarda kalabalıkların toplanmasına sebep oldu. İnsanlar bu anı ölümsüzleştirmek için telefonlarına sarıldı ve konu sosyal medyanın gündemine oturdu.
Tüm sahiplik eklerini unutun o sadece “kadın”
Sosyal medya yayıncısı Ladbible, Cinsel İstismar ve Cinsel Şiddet Farkındalık Haftası (7 – 13 Şubat) ile eş zamanlı olarak bir kampanya başlattı. “She is Someone” mesajını veren kampanya için Manchester’da bulunan Avrupa’nın en büyük dijital reklam panosu kullanıldı. Ladbible bu kampanyayla “O kadın birinin kızı, kardeşi, annesi ya da eşi” gibi kalıplara savaş açarak kadınlara yönelik cinsel şiddet suçuna dikkat çekiyor. #sheissomeone etiketiyle yürütülen kampanya tüm sahiplik ekinin üstünü çiziyor ve kadınların birer birey olduğu gerçeğinin toplumda kabul görmesi için harekete geçiyor. Kampanya minimal tasarımı ve güçlü mesajıyla dikkat çekiyor.