B2B Marketing Summit’23 ve ECHO Summit’23’ten izlenimler…
Nielsen Senior Client Instruction Specialst Mert Sadıkzade, 25-26 Mayıs tarihlerinde “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” teması ile düzenlenen B2B Marketing Summit’23 ve “Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” teması ile düzenlenen ve ECHO Summit’23’te öne çıkan mesajları kaleme aldı.
Mert Sadıkzade, LinkedIn yazısında pazarlama, e-ticaret, dijital teknolojilerin konuşulduğu bu değerli zirvelerdeki ufuk açıcı temaların yaratılmasına imkan sağlayan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’e ve Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl Hakan Göl’e ayrıca teşekkür etti. Ayrıca Sadıkzae, yazısında şu zirve konuşmacılarına ve mesajlarına değinerek deneyimlerini aktardı…
Cem Eroğlu, “Resmin tamamını görmek için bakış açılarımızı genişletmemiz ve değiştirmemiz gerekiyor. İnovasyon önümüze geldiğinde onu fırsat olarak görüp değerlendiriyor muyuz, yoksa direnç gösterip reddediyor muyuz?”, “Platon’un Mağara Alegorisi’ndeki gibi gün ışığına çıktığımızda geçici bir körlük durumuna karşı nasıl bir yol izlememiz gerekiyor?” gibi soruların üzerinde durdu. Çok güzel sorulara yanıt bulduk.
İlker Güneş, yeni dünya düzeninin “belirsizlik” olduğunun; belirsizlik çağında müşterilerin değiştiğini, bu değişimle artık stratejilerin baştan çizilmesi gerektiğini, müşterilerin daha güçlü, talepkar,özgür olduğunu fakat daha az zamanı olan, az güvenen ve kafası karışık olduğuna dikkat çekti. Bu sebeple müşteriyi iyi tanımanın, ona güven vermenin, özgür hissettirmenin çok değerli olduğunu vurguladı.
Esin Eser, PhD Global E-Ticaret Pazarı büyüme oranının yüzde 26.1 olduğunu, 2022 yılında Sınır Ötesi E-Ticaret Hacminin 895 milyar dolar gerçekleştiği, 2028 yılında e-ticaret beklentisinin 3.1 trilyon dolar olacağını, Sınır ötesi e-ticaret hacminin yüzde 40’ının Asya kıtasında gerçekleştiğini belirtti. Büyük oyunculara baktığımızda da Amazon 5.2 milyar ziyaret sayısı ile birinci olmaya devam ediyor.
Volkan Kılıç, “Nedensellik Çağı Sona Eriyor” sunumuyla pandemi öncesi yüzde 38 olan online alışveriş, pandemi ile yüzde 89’a çıktığını, günümüzde de bu alışkanlığın artık devam ederek yüzde 70+ seviyesinde devam ettiğini belirtti. Böylelikle artık satış dijitalleşti. Enstrümanları yeni teknolojilerle güncellemek gerekiyor.
Temel Aksoy, B2B Inbound Pazarlama başlığında “Bilinir, Bulunur, Belirgin Büyüme” kavramlarından bahsetti, markayı bu hale getirmek gerekiyor. Müşterileri ziyaretçi olarak web sitelerine getirip müşteriyi dönüştürmek ve satın alma sürecini tamamlaması gerekiyor. Ayrıcca Aksoy, Inbound pazarlamanın dürtüsel alışveriş ile değil daha yüksek satış içeren alanlarda gerçekleşebileceğini belirtti.
Özlem Kalkan ve İrem Cantas Aygün, dijitalleşmede “bambu” örneği kullanmaları çok güzeldi. Bambu hızlı büyür, bambu esnektir, bambu dayanıklıdır. İşte değişen ve gelişen teknoloji çağında esnek, dayanıklı bir yapı kurmak çok önemli.
Hakan Göl, e-ticaret artık veri, teknoloji ve deneyimin kesiştiği noktada evrildiğinden. Yeni müşteri trendlerinin omni-channel etrafında şekillendiğinde, e-commerce satışların yüzde 67’si marketplaces’den gerçekleştiğinden bahsetti.
Zeynep Ege Dura, mükemmel müşteri Deneyimine giden yolun çalışan deneyiminden geçtiğinden bahsetti.
Tuğçe Tunç, Satınalmada dijital ekosistem sunumunda CPO’ların 4 temel önceliklerinden bahsetti; operasyonel verimlilik, maliyet azaltma, dijital Dönüşüm, inovasyon.