TBWA\İstanbul Kreatif Ekibi Cannes’dan sesleniyor
Cannes Lions 2014’ün Creative Effectiveness, Promo & Activation, PR ve Direct Lions, kategorisinin kazananları dün akşam gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. Ödül alan ajansların heyecanları Lions Daily News kameralarına yansıdı. Bu yılın ilk kazananlarının verdiği kısa söyleşilerden oluşan video ödül töreni sonrası kreatif ekipleri kırmızı halıda yakaladı… Aralarında PR kategorisinde Cannes Gold Lion’u kucaklayarak Türkiye’ye bu yılın ilk Lion’unu getiren TBWA\İstanbul Kreatif ekibinin de bulunduğu video oldukça eğlenceli ve renkli anlara tanıklık ediyor.
Cannes Lions 2014’un Creative Effectiveness kategorisine, geçtiğimiz yıl “Dumb ways to die” ile damgasını vuran McCann Melbourne, bu yıl da Avustralyalı demiryolu şirketi V/Line için hayata geçirdiği Guilt Trips kampanyasıyla büyük ödülü kaptı!Creative Effectiveness kategorisinde Grand Prix’in sahibi olan kampanya her yıl evlerinden çıkan ama nadiren evlerine dönen Avustralyalı gençleri hedefliyor.
Bu yıl 75 ülkeden 3 bin 241 başvurunun yapıldığı Promo & Activation kategorisinde Adam & Eve DDB Londra’nın Harvey Nichols için hazırladığı “Sorry I Spent It on Myself” başlıklı Noel kampanyası hem Grand Prix hem de Altın Lion kazandı. Kampanya Noel zamanı Harvey Nichols markasının meşhur ürün ve fiyatlarının aksine diş fırçası, bulaşık teli, tuzluk gibi ürünlerden oluşan uygun bütçeli bir paket fikrinden yola çıkıyor. Promo & Aktivasyon Jüri Başkanı Susan Credle kampanyanın internette büyük ilgi gördüğünü ve insanların kampanyaya çılgın bir sempati beslediklerini dile getiriyor.
Bin 850 işin yarıştığı PR kategorisinde bu yıl Grand Prix’in sahibi ise Chipotle’ın fast casual akşam yemeği servisi için yaptığı “The Scarecrow” başlıklı işiyle Los Angeles’tan Creative Artists Agency’nin oldu. “The Scarecrow” başlıklı iş aslında yeme-içme problemlerine dikkat çekecek bir mobil oyun. Ancak iki ay içinde 126 milyon 782 binden fazla Twitter görüntülenmesi ve AppStore’dan 650 binden fazla kez indirilmesiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran mobil uygulama nihayetinde Grand Prix’in sahibi oldu.
Cannes Lions 2014’ten Türkiye’ye ilk aslanı getiren ajans ise TBWA\İstanbul oldu. PR kategorisinde Cannes Gold Lion’u kucaklayan TBWA\İstanbul, Radikal Gazetesi için hazırladığı “Fading News” adlı kampanyayla Medya, Sanat & Eğlence ve Halkla İlişkiler & Lobicilik alt kategorisinden Altın Aslan’a sahip oldu.
Direct kategorisine Grand Prix, OgilvyOne London’ın British Airways için çalıştığı “Magic of Flying” başlıklı projeyle İngiltere’ye gitti.Ajans, British Airways için hazırladığı interaktif reklam panolarına yeni bir boyut getirdi. Londra’nın Batısı’nda yer alan Chiswick yakınlarına yerleştirilen Clear Channel’ın Storm adlı reklam panoları uçakların GPS verilerine göre çalışıyor.
{youtube}JgpANgI3P3k|450|280{/youtube}