Tedarik değil, değer zinciri!
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle tasarlanan B2B Marketing & Management Summit, Türkiye’de B2B’nin en iyilerini üçüncü defa bir araya getirecek. Zirve bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla 24 Şubat Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek. Zirveye özgün olarak Kuantum Araştırma tarafından hazırlanan B2B Endeks raporu, iş dünyasında yaşanan değişim, dönüşüm ve buna bağlı olarak yükselen trendlere ışık tutarken etkinlik sonunda gerçekleşecek “B2B Excellence Awards” ile “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” da ödüllerine kavuşacak.
Özellikle pandemi süreciyle birlikte B2B şirketlerin iş dünyası için ne denli hayati bir işlev üstlendiği bir kez daha kanıtlandı… Bu süreçte yaşanan tedarik sıkıntıları tüm şirketlerin B2B ve satın alma stratejilerini yeniden gözden geçirmesine, özellikle dijital kanallara yönelerek kaynaklarını çeşitlendirmelerine neden oldu. Bu nedenle de tedarikinden üretimin odağına, üründen satışa kadar her aşaması kritik öneme sahip olan B2B sektörler bugün ülke ekonomilerinin en önemli gündem maddeleri arasında yer alıyor.
Kuşkusuz B2B çalışan şirketlerin çalışmaları en nihayetinde B2C çalışmalarla son tüketiciye dokunuyor. Ancak B2B sektörler B2C’lerden hayli farklı dinamiklere sahip. Bu farklılık iletişim ve pazarlama süreçlerinden değer önerisine kadar pek çok noktada kendini gösteriyor.
Sürdürülebilirlik B2B’lerin de gündeminde
Öte yandan B2C şirketlerle özdeşleşen sürdürülebilirlik artık B2B şirketlerin de en önemli gündem maddelerinden biri. İş dünyasının tüm oluşumları ve faaliyet alanları sürdürülebilir bir üretim için yeni stratejiler belirlemek ve duyurmak zorunda. Zira B2C şirketler artık birlikte çalıştıkları B2B şirketlere daha sürdürülebilir bir tedarik zinciri yaratma konusunda baskı yapıyor… Kısacası tüketicilerin daha iyi bir dünya için sürdürülebilirlik kavramı üzerinden yaptığı talepler B2C’ler üzerinden B2B şirketlere de sirayet ediyor…
Günümüzde B2B yönetimleri üretimden satışa artan baskıyı daha çok hissediyor. Bunun nedeni; farkındalığı yaratmak üzere yapılan çalışmaların, başta iletişim kaynakları ve argümanları olmak üzere bol ve çeşitli olmaması.
Bir öğreti platformu
Diğer taraftan veriyle temellendirilen yaratıcılığı teknolojiyle buluşturan B2B profesyonelleri yeterince birikimin oluşmadığı bu alanda yeni içgörüler yaratarak başarı hikayeleri yazdı.
Tüm bu değişim ve dönüşüm bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla gerçekleşecek olan “B2B Marketing & Management Summit”te sekiz ana başlık altında ela alınacak. Ayrıca zirvede kapsamı ve metodolojisi Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma tarafından tasarlanan ve B2B’nin geleceğine ışık tutan “B2B Endeks”in sonuçları da katılımcılarla paylaşılacak.
İlk kez 2020’de pandemi koşullarında hibrit olarak gerçekleştirilen “B2B Marketing & Management Summit” yeni dünyanın gereklerinin dikey alanda paylaşıldığı büyük bir buluşma ve bir öğreti platformu olarak konumlanıyor. Başlıca kazanımı B2B’de pazarlama, yönetim ve iletişim konularında yetkinlik edinme olan zirve aynı zamanda B2B dünyasının öncü paydaşlarıyla bilgi alışverişi yapma, zor sorulara cevap bulma imkanı sunuyor. B2B alanında yapılan en kapsamlı araştırmaya ait verilerin açıklanacağı zirve, başarılı markaların hikayelerini ilk ağızdan dinleme fırsatı sunuyor.
B2B Marketing & Management Summit’23’te neler konuşulacak?
1. EX
• Çalışan Deneyimi
• Yan Haklardan Ek Haklara Geçiş
• Kariyer Sitesinden Fazlası
• Uzaktan Çalışma
• Ofis Deneyimi
2. Değer Zinciri
• Tedarik Zincirinden Değer Zincirine
• Merkeziyetsizleşme
3. Yurt Dışı Açılım
• B2B Markalar için Teşvikler
• Lojistik • Pazarlama – Pazaryerleri
• Pazarlama – Veri Kullanımı
• Pazarlama – Sosyal Medya ve Influencer’lar
• KOBİ Açılımı
4. Yurt İçi Açılım
• Lokalizasyon ve Arz Güvenliği
5. Dijital Dönüşüm
• Platform Ekonomisi & B2B Satın Alma & Tedarik Platformları
• B2B’de Analitik Çözümler
• B2B’de IoT Platformları
• Siber Güvenlik
6. İnovasyon
• Yeni Satış Kanalları
• Enerji Dönüşümü
• Makine Parkuru
• Satış Sonrası Servis Mükemmelliği
7. Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Yönetişim
• Ekosistem Yönetimi
• Sürdürülebilir Finans
• Sosyal B2B Markalar
8. B2B’de Dönüşen Sektörler
• Araç Kiralama
• İletişim Deneyimi
• Kahve Deneyimi
• Yiyecek İçecek
Marketing Türkiye Almanak sayısını okumak için TIKLAYIN!