Teknoloji devlerinin logoları zaman içinde nasıl değişti?
Bir markanın kimliğini ve karakterini temsil eden önemli unsurların başında geliyor logoları. Markanın pazarlama stratejisinin temel bir parçası olarak görülen ve rakipler arasında ayırt edici bir özellik sağlayan logolar zamanın ruhuna ve tasarım diline uygun olarak da zaman içerisinde yenileniyor. Peki teknoloji devlerinin logoları geçmişten günümüze nasıl bir dönüşüm geçirdi? Gelin birlikte bakalım…
Yolculuğuna “Backrub” adıyla başlayan Google o günlerde “back link”leri analiz ediyordu. Google, kuruluşundan bu yana sekiz logo değişikliği geçirdi ve en sonunda 2015 yılında mevcut logosuna ulaştı.
Microsoft
Başlangıçta trafik mühendisleri için raporlar üreten bir trafik sayacı okuma şirketi olan Traf-O-Data 1975 yılında Microsoft adını aldı. İkonik Windows logosunu adının yanına koyması ise ancak 2012 yılında gerçekleşti.
Samsung
Samsung’un 1938’de bir bakkal dükkanı olduğunu biliyor muydunuz? Markanın elektroniğe dönüşü ise 1970’lerde siyah beyaz televizyonlarla başladı. Şirket, 55 yıl boyunca ilk logosunda yer alan yıldızları muhafaza etmiş olsa da 1993 yılında ikonik mavi logosuna ulaştı.
Apple
Apple’ın 1976’daki ilk logosunda ise tanıdık bir sima ve hikaye var. Bir ağacın altında kitap okurken ve kafasına elma düşmeden hemen önce görüyoruz Isaac Newton’u. İki yıl sonra ikonik ısırılmış elma logosu Steve Jobs’un talimatıyla tasarlanıyor ve tek renkli hale gelmesi bir yirmi yıl daha alıyor…