“Teknolojiden daha etkili faydalanan reklamverenler fark yaratıyor”
Advermind Kurucu Ortağı Bora Akman, “Doğru bir strateji ile reklam yatırımlarını planlayarak işleyen online satış kanalı ve süreçlerine Facebook platformlarını entegre eden reklamverenler, bu teknolojilerinden faydalanarak yatırımlarının geri dönüşünü daha da hızlandırıyor” diyor.
Peugeot Türkiye için Facebook ve Instagram’da hayata geçirdiğiniz projenin çıkış noktası neydi? Markanın hangi ihtiyacına karşılık verdi?
Facebook Potansiyel Müşteri reklamları (Lead Ads), özellikle çevrimiçi başlayarak çevrimdışı devam eden, uzun karar verme ve satın alma süreçlerine sahip pek çok sektör için benzersiz fırsatlar sunuyor. Emlak, Finans, Eğitim, Sağlık ve tabii ki Otomotiv sektörleri bunların başında geliyor. Otomotiv sektörü için satın alma yolculuğunda veya karar aşamasındaki potansiyel bir alıcıya doğru zamanda ulaşarak onu showroom’a, test sürüşüne çekebilmek ve deneyimi markanın bire bir kanalları üzerinden sürdürmek öncelikli hedef.
Dijital kanalları en verimli şekilde kullanma vizyonuyla hareket eden Peugeot Türkiye de bu muazzam reklam aracından faydalanarak hem potansiyel müşterilerine daha kolay erişebilmeyi hem de müşteri taleplerini doğrudan ve anlık olarak Satış ve CRM ekiplerine ileterek, hızlı geri dönüşlerle müşteri deneyimini benzersiz bir seviyeye çıkarmayı hedefledi.
Advermind bu kampanyada nasıl bir rol oynadı? Sunduğunuz çözümler ile markanın Facebook iletişimlerine nasıl katkı sağladınız?
Teknoloji Hizmetleri alanında resmi bir Facebook Pazarlama Ortağı olan Advermind, Peugeot’nun zaten kusursuz işleyen online satış kanalı ve süreçlerine Facebook platformlarını entegre ederek, diğer kanallarda olduğu gibi müşteri taleplerini hızlı ve güvenli şekilde karşılayabilmesini sağlamış oldu. Bu entegrasyonu Facebook Marketing API aracılığı ile Peugeot’nun CRM sistemi ve web servislerine bağlanarak başardık. Facebook ya da Instagram üzerinden gelen müşteri taleplerinin anında ve güvenli şekilde CRM sistemine aktarılmasını sağladık. Bu sayede Peugeot, Facebook’ta bir araç modeliyle ilgilendiğini belirten potansiyel alıcısına dakikalar içerisinde kendi birebir kanalları üzerinden ulaşabilir hale geldi. Yeni reklam teknolojilerini deneyimleyerek tüm platformlarda daha akıllı yatırımlar yapmayı önceliklendiren ve bu sayede pazara öncülük eden Peugeot, sunduğumuz çözüm ile kesintisiz ve güvenli bir müşteri deneyimi sağlayarak müşteri memnuniyetini de artırmış oldu.
Kampanyanın elde ettiği sonuçları paylaşabilir misiniz? Başlangıçtaki hedeflere ulaşabildiniz mi?
Uyguladığımız teknik entegrasyonun ardından, medya ajansı Mediacom Türkiye tarafından gerçekleştirilen kontrollü testler ve benchmark kampanyalarında oldukça çarpıcı sonuçlar elde edildi. Daha önce kullanılan yöntem ve reklam yatırımları ile kıyaslandığında, toplanan potansiyel müşteri talepleri ortalama iki katına çıkarken, dönüşüm maliyetleri ise üçte birine düşürüldü. Bu yeni ve verimli reklam aracı medya strateji ve planlamalarında ve performans bütçe dağılımları içerisinde kalıcı olarak yerini aldı.
Facebook üzerinden potansiyel müşterilere ulaşmayı ve satış fırsatları oluşturmayı hedefleyen markalara nasıl bir yol izlemelerini önerirsiniz?
Facebook platformlarında her sektör ve ölçekteki işletmeler için uygun ve etkili olacak bir reklam aracı mutlaka var. Facebook erişim, etkileşim, satış gibi çok farklı iş hedefleri için çok etkili farklı enstrümanlar sunuyor. En baştan hedefi doğru belirlemek zaten başarıya giden yolun yarısı. Diğer yarısı da hedef kitleye en uygun mesajları, kreatifleri ve hedefleme yöntemlerini keşfetmekten geçiyor. Bu noktada teknolojiden daha etkili faydalanan reklamverenler fark yaratıyor. Doğru bir strateji ile reklam yatırımlarını planlayan reklamverenler, reklam teknolojilerinden faydalanarak bu yatırımlarının geri dönüşünü daha da hızlandırıyor. Biz de Advermind olarak reklamverenlerin önlerine çıkan teknolojik zorluk ve fırsat alanlarında, onlara uzman danışmanlarımız ve çözümlerimizle destek olmayı hedefliyoruz.
Peugeot Türkiye, Pazarlama Direktörlüğü
- “Peugeot Türkiye olarak yenilikleri denemeyi ve farklı işlere imza atmayı seviyoruz. Buna paralel olarak dijital kanalları marka ve performans hedeflerimize giden yolda en değerli mecralar olarak görüyoruz.”
- “Facebook üzerinden talepte bulunan tüketicilerimize daha hızlı dönüş yapabilmek adına Advermind ile birlikte Facebook Lead Ads – CRM sistemimiz arasında gerçek zamanlı bir bağ kurarak entegrasyon sürecini gerçekleştirdik ve performansımızda ciddi bir iyileşme sağladık.”