Bir Anti-Black Friday kampanyası: “Efsane indirimde değil, duruşundadır…”
Black Friday’de markaların toplulukları indirimlerle alışverişe çağırmasına hepimiz aşinayız. Öyle ki bir günden bir haftaya dönüşen alışveriş günleri kimi markalarca tüm Kasım ayına yayılan bir iletişim çalışmasına da dönüşüyor. İçinde bulunduğumuz bu alışveriş günlerinde sosyal medyadan billboardlara kadar her yer alışveriş çağırısıyla dolup taşıyor… Tüm bunların aksine Bego Jeans’in önderliğinde başlatılan #TEMİZMODAHAREKETİ, her sene “Black Friday”, “Şahane Cuma” veya “Efsane Cuma” adıyla tüketim çılgınlığını tetikleyen markalara, tüketiciler adına “Black Friday ile Bana Gelme!” diyerek çağrıda bulunuyor. Üstelik bu çağrı 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek bir kuruş ödemeden hayata gerçekleşiyor…
Temiz moda hareketi’nin alışık olduğumuz pazarlama stratejilerinden tamamen farklılaştığı aşikar… Hareket, markaların en çok başvurduğu reklam alanlarını kullanarak markalara “Black Friday ile Bana Gelme!” diye sesleniyor. Ancak iletişim stratejisinin farklılaştığı bir kritik nokta daha var ki Bego Jeans tüm bu çağrısını Türkiye’nin ilk “Dijital Outdoor kampanyası”nı kullanarak ve kiralama bedeli 10 Milyon TL’yi bulan reklam alanlarına tek kuruş ödemeden bir gerilla kampanyayla kurgulayarak hem Türkiye’de hem de dünyada bir ilke imza atıyor.
Dijital Outdoor kampanyası sektör için de yeni bir tabir. Alışılagelmiş açıkhava reklamlarının aksine marka fiziksel alan ve mekanlarda kurgulanan açıkhava reklamlarını dijital reklamlara dönüştürüyor. Üzerinde “Efsane indirimde değil, duruşundadır. Bana ‘mış‘ gibi gelme!“, “Çevreyi, doğayı kullanıp GreenWashing yaparak bana gelme!“, “İhtiyacımdan fazlasını satmak için bana gelme!“, “Tüket! Tüket! Tüket! Offf bana geldiler sen gelme!” sloganlarının yer aldığı afişler reklam alanlarına dijital ortamda yerleştiriliyor ve ardından fotoğraflar sosyal medya üzerinden dolaşıma sokuluyor…
Türkiye ve dünyadaki artan sürdürülebilirlik reklamları ile uygulamalar arasındaki çelişkiyi sorgulama içgörüsüyle oluşturulan kampanyada markalar, tüketicilerin karşısına gerçek çözümlerle çıkmaları konusunda uyarılıyor…
Tüketici tabanlı bu eylem, bireyden kitleye ulaşacak Instagram profil maskeleri ile de bir akım ve bilinç yaratmayı amaçlıyor…
Kampanyanın yürütüldüğü Web Sitesi İçin TIKLAYIN