Tesla’nın “satış hilesi” vitrinlerde yerini aldı
Tesla, geçen yılın sonuna doğru merakla beklenen robotu Optimus’u ilk kez tanıtmıştı. Optimus’un performansı seyircileri etkilemekte başarısız olsa da sahnede yürümeyi, seyirciye el sallamayı ve hatta esnekliğini göstermek için dizlerini kaldırmayı başarmıştı. Şimdi ise Optimus, Kuzey Amerika’ya ayak bastı ve New York City’deki bir Tesla mağazasının vitrininde görüntülendi.
Daha önce marka, bölgedeki perakende satışları artırmak için vitrinlerini robotlarla çevrelemeyi planladığını açıklamıştı. Electrek’e göre şirket, Optimus her tanıtıldığında Çin’de müthiş bir ilgi oluşuyor. Bu nedenle Elon Musk, Kuzey Amerika’daki mağazalarının vitrinlerine Optimus’ları yerleştirerek daha fazla müşterinin arabaları keşfetmek için mağazaya uğramasını umuyor.
Robotun canlı bir tanıtımının yakın zamanda yapılması beklenmiyor. Mağazada sergilenen Optimus’lar çalışan prototipler değil, tamamen maket. Daha çok Tesla’nın üzerinde çalıştığı geleceğin bir sembolü olmaları amaçlanıyor…
Bain & Company ve İtalyan lüks tüketim üreticilerinin sektörel birliği Altagamma, “2023 İlkbahar Küresel Lüks Tüketim Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. Araştırma lüks tüketim pazarındaki ivmenin 2023’ün ilk çeyreğinde de devam ettiğini verilerle ortaya koyuyor. Yaşanan jeopolitik gerilimlere ve makroekonomik belirsizliklere rağmen 2022’de 345 milyar avroluk bir piyasa değerine erişen pazar, 2023’ün ilk çeyreğinde 2022’ye kıyasla yüzde 9-11 oranında büyüme kaydetti.