The One Awards 10 yaşında…
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin 10’uncusu için araştırma süreci başladı. Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards’da her yıl olduğu gibi bu yıl da halk jürisi 70’in üstünde kategoride “Yılın İtibarlısı”nı belirleyecek.
Kuşkusuz dönüşüm ve değişimin ivme kazanarak arttığı iş dünyasında sürdürülebilir başarının ilk koşulu itibarlı bir marka olmak… Bu anlayışla yola çıkan ve zaman içinde pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards bu yıl halk jürisiyle 10. defa “Yılın İtibarlıları” belirleyecek. Kazananlar Ocak 2024’te düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak…
“The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”, Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan Akademetre Research and Strategic Planning’in gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçları baz alınarak gerçekleştiriliyor. 12 ilde toplam bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 70’in üstünde kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları ödüllendiriliyor. Sonuçları merakla beklenen The ONE Awards, Ocak 2024’te düzenlenecek törenle “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirecek…
The ONE Awards’un kapsamı genişliyor
The ONE Awards her yıl genişleyen kapsamıyla da öne çıkıyor… İlki 2015 yılında 12 sektörün değerlendirmesiyle yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda zaman içinde ölçümlenen sektör sayısı da arttı. 12 sektörle başlayan ölçümler bu yıl 70’in üzerinde kategoride gerçekleştirilecek.
The ONE Awards’a baz teşkil eden “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından belirlenecek.
Hizmet verdiği markalarla en çok “The ONE Awards” almayı başaran reklam, dijital, halkla ilişkiler ve medya planlama ajansları ise “Yılın İtibar Kazandıran Ajansı” unvanını almaya hak kazanacak. Ayrıca etkinliğin gerçekleştirildiği 10 yıl içinde “The ONE Awards”u beş kez almayı başaran markalar da “Büyük Ödül” ile onurlandırılacak.
Araştırmanın metodolojisi
✓ 70’in üstünde kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması yüz yüze gerçekleştirilecek.
✓ Araştırma Türkiye’yi temsilen İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya illerinden bin 200 kişinin katılımı ile yapılacak.
✓ Araştırmanın saha süreci Kasım 2023’te tamamlanacak.
✓ Araştırma modeli iki aşamadan oluşuyor:
Ölçümleme Kriterleri
9 Ana Kriter
GENEL BASARI
- Zihin Payı
- Yakından Tanıma Skoru
- Güven Skoru
- Farklılık Skoru
- Tavsiye Skoru
- Ticari Faaliyetleri Destekleme Skoru
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni Skoru
- Genel Başarı
16 Alt Kriter
Yıl Performansı:
- İlk Hatırlanma
- Spontan Hatırlanma
- Toplam Spontan Bilinirlik
- Tanınma Derecesi
- Beğeni Derecesi
- Markaya Güven
- Fiyatına Değer Olma
- Uygunluk (Marka Genişleme Gücü)
- İnovasyon
- Dahil Etme
- Fikri Sorulunca Tavsiye Etme
- Fikri Sorulmasa da Tavsiye Etme
- Ticari Faaliyetlerini Destekleme
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni
- Genel Başarı