The ONE Awards için sahaya inildi
Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor. Ocak 2017’de üçüncü kez düzenlenecek törende yıl içinde itibarını en çok artıran markaların yanı sıra bu başarıda pay sahibi olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de ödüllendirilecek.
The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE iş birliğiyle sahiplerini bulacak. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda ortaya çıkacak veriler doğrultusunda 40’a yakın sektörde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendirilecek. Jürisi halk olan yarışmada geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da itibarını en çok arttıran markaların yanı sıra bu başarının önemli bir paydaşı olan reklam ajansları, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de ödüllendirilecek.
Kategori sayısı artıyor
İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The One Awards üçüncü yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 40’a yakın sektörde marka ve paydaşlarını ödüllendirecek.
Araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştiriliyor. Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2016 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
“En başarılıları halk seçecek”
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, The ONE Awards’ın en kritik ve önemli yanlarından birinin ödüllerin “halk jürisi” tarafından belirlenmesi olduğunu söylüyor. Yıl içinde en çok çalışan takımların ödüllendirildiğine dikkat çeken Özen, sadece markanın değil, pazarlama ve kurumsal iletişim departmanının, doğrudan pazarlama ajansının, medya ajansının ve PR ajansının da ödüllendirildiğini kaydediyor. Özen sözlerine şöyle devam ediyor: “Pazarlamanın öncelikli hedefi ‘İtibarı ve algıyı yukarı çekmek.’ Bu anlamda bu sene de yıl içinde en çok çalışan takımları, markaları öne çıkarmaya devam edeceğiz.”
“Yıl içinde en çok çalışanı alkışlıyoruz”
The ONE Awards’ın Türkiye’nin bütünleşik pazarlama iletişimini ödüllendiren ilk ve tek ödül töreni olduğuna değinen Akademetre Research&Strategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin ise etkinlikte yılın marka değeri ve itibarını en çok artıran markalarını alkışladıklarını söylüyor. Bu nedenle en başarılı marka olma şartı aranmadan, o yıl en fazla çaba gösteren ve itibar artışı sağlayan markaların öne çıktığını ifade eden Zeytin, “The ONE Awards yalnızca bir ödül töreni değil, ödülün dayandığı ölçümlemenin ‘marka röntgeni’. Amacımız ölçümlenebilir, hesap verilebilir bir pazarlama dünyası için etkin bir model oluşturmak” diyor.