The ONE Awards’da İtibarını en çok artıran markalar 8 Ocak’ta sahneye çıkacak
Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor. 8 Ocak 2016 tarihinde ikincisi düzenlenecek törende itibarını en çok artıran markaların yanı sıra reklam ve halkla ilişkiler şirketleri de ödüllerini alacak.
“The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici tutumu araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin işbirliğiyle sahiplerini bulacak. Toplam 12 ilde 536 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda ortaya çıkan veriler doğrultusunda ikisi B2B olmak üzere 36 sektörün en itibarlı şirketleri belirlenmiş olacak.
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda halk jürisi tarafından itibarını en çok arttıran markaların yanı sıra bu başarının önemli bir paydaşı olan reklam ve halkla ilişkiler ajansları da ödüllendirilecek.
“En başarılıları halk seçecek”
The ONE Awards hakkında açıklamada bulunan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, The ONE Awards’ın en kritik ve önemli yanlarından birinin ödüllerin “halk jürisi” tarafından belirlenmesi olduğunu söyledi. Yıl içinde en çok çalışan takımların ödüllendirildiğine dikkat çeken Ocakoğlu, sadece markanın değil, pazarlama ve kurumsal iletişim departmanının, doğrudan pazarlama ajansının, medya ajansının ve PR ajansının da ödüllendirildiğini kaydetti. Ocakoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Pazarlamanın tek bir hedefi vardır. O da ‘İtibarı ve algıyı yukarı çekmek’. Bu anlamda bu sene de yıl içinde en çok çalışan takımları, markaları öne çıkarmaya devam edeceğiz. İlk yıldan aldığımız cesaretle ve motivasyonla ikinci yıl daha fazla kategoride etkinliğimizi gerçekleştireceğiz”.
“Amacımız ölçümlenebilir bir pazarlama dünyası için etkin bir model oluşturmak”
The ONE Awards’ın Türkiye’nin bütünleşik pazarlama iletişimini ödüllendiren ilk ve tek ödül töreni olduğuna değinen Akademetre Research&Strategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışladıklarını söyledi. Bu nedenle en başarılı marka olma şartı aranmadan, o yıl en fazla çaba gösteren ve itibar artışı sağlayan markaların öne çıktığını ifade eden Zeytin, “The ONE Awards yalnızca bir ödül töreni değil, ödülün dayandığı ölçümlemenin ‘marka röntgeni’. Amacımız ölçümlenebilir, hesap verilebilir bir pazarlama dünyası için etkin bir model oluşturmak” dedi.
Kategori sayısı 30’a çıktı
2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda bu yıl ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilerek kategori sayısı 36’ya çıkarıldı.
Geçen sene C.A.T.I denilen bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yoluyla yapılırken bu yılın yenilikleri arasında veri toplama ayağında görüşmelerin yüz yüze gerçekleştirilmesi dikkat çekiyor.
Çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “ Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılması ile ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2015 performans değerlendirilmesinde ise aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
ONE Awards 2015’te yer alması planlanan sektörler
*Gıda *İçecek *Kozmetik *Ev Temizlik Ürünleri *Temizlik Ürünleri *Kişisel Bakım *Finans *Yayıncılık ve Medya *Otomotiv *Kamu Kuruluşları *Turizm ve Seyahat *Holdingler *E-Ticaret *Beyaz ve Kahverengi Eşya *Telefon Operatörleri *Elektronik ve Teknoloji *Giyim ve Moda *İnşaat, Konut ve Gayrimenkul *Havayolları *Sigorta *Spor Kulüpleri *Ayakkabı Çanta ve Deri Giyim *Ünlü Kişi *Ev Tekstili *Mobilya *Eğitim Kurumları *AVM *Sağlık *Dernek ve Vakıflar *İklimlendirme *Akaryakıt *Hipermarket *Tekno Market *Kuyum ve Mücevherat *Enerji (B2B) *Lojistik (B2B)