The ONE Awards’da yılın itibarlıları nasıl belirleniyor?
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik olan The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde sona yaklaştıkça heyecan artıyor. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor? Gelin ödül törenine sayılı günler kala saha araştırması AKADEMETRE tarafından hazırlanan The ONE Awards’un metodolojisine daha yakından bakalım.
Markaların yıl içinde yaptığı çalışmalardan yola çıkarak itibarını en çok artıran markaların belirlendiği The ONE Awards’un ödül törenine sayılı günler kaldı. 17 Mart tarihinde elliye yakın kategoride yılın itibarlıları ödülüne kavuşacak! Ancak dilerseniz The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin metodolojisini kısaca bir hatırlayalım…
Türkiye temsili 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda bu yıl elliye yakın kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu başarının en büyük paydaşı olan reklam, medya planlama, dijital ajansları ve halkla ilişkiler şirketleri de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek.
Araştırma “Genel Başarı” ve “2020 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Her iki bölümde de markaların itibarını ve marka değerini belirlemek amacıyla dokuz ana kriter ve bu kriterleri belirleyen 16 alt kriter sorgulanıyor.
➞ Marka Bilinirliği: Markaların zihin payını ortaya koyar.
➞ Yakından Tanıma: Bilgi ve ilgi düzeyi en yüksek markayı ifade eder.
➞ Güven Skoru: En çok güven duyulan markayı ifade eder.
➞ Farklılık Skoru: Rakiplerine göre en çok farklılık gösteren markayı ifade eder.
➞ Tavsiye Skoru: Markanın elçisi olma durumunu gösterir.
➞ Ticari Faaliyetlerini Destekleme: Ticari faaliyetleri en uygun bulunan markayı ifade eder.
➞ Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni: Sosyal sorumluluk çalışmaları en çok beğenilen ve desteklenen markayı ifade eder.
➞ İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni: İletişim çalışmaları tüketiciye en çok hitap eden markayı ifade eder.
➞ Genel Başarı: Her yönüyle düşünüldüğünde en başarılı bulunan markayı gösterir.
Genel Başarı ve 2020 Yılı Performansı arasındaki fark yılın en başarılı markalarını ortaya koyuyor…