The ONE Awards’un kazananları nasıl belirleniyor?
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin beşincisi için araştırma süreci devam ediyor. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor? The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri neler? Gelin ödül törenine az bir zaman kala, saha araştırması AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilen The ONE Awards’un metodolojisine daha yakından bakalım…
Haber: Eylem Arslan [email protected]
Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğinde düzenlenen ve markaların yıl içindeki çalışmalarından yola çıkarak elde ettikleri itibar artışını ölçümleyen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için araştırma süreci başladı. Gelin bu yıl beşinci kez gerçekleştirilecek olan ve sonuçları her yıl daha büyük bir heyecanla beklenen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin metodolojisini kısaca bir hatırlayalım.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da kazananların Ocak ayında açıklanacağı “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin temelini “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması oluşturuyor. Araştırma kapsamında 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilen verilerle 50’den fazla sektörde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendiriliyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da itibarını en çok artıran markalarla birlikte bu başarının en büyük paydaşı olan reklam ajansları, medya medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek. İlk olarak 2015 yılında 12 sektör üzerinden ödüllendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün kapsamı yıllar içinde yeni kategorilerle genişledi. Bu yıl 50’’nin üzerinde kategoride marka ve paydaşlarının performansı halk jürisi tarafından değerlendiriliyor. Araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2018 performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri
Her yıl olduğu gibi bu yıl da farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda The ONE Awards’da ölçümlenen kategorilere yenileri eklendi. Böylece 8 yeni kategorinin eklendiği The ONE Awards’da ölçümlenen kategori sayısı 53’e yükseldi. Bu yıl ilk defa ölçümlenecek yeni kategoriler ise Süt ve Süt Ürünleri, Motosiklet, Zincir Oteller, Otomotiv Lastiği, Kargo ve Araç Kiralama olacak.
Markaların The ONE Awards heyecanı her yıl artıyor
- Bildiğiniz gibi, pazarlama dünyasında başarıyı alkışlamaya yönelik birçok ödül var. Bunlardan bazıları kurumsal iletişime, kimisi reklam ve iletişime yönelik kriterleri değerlendirerek markaların başarısını öne çıkarmaya çalışıyor. Ancak markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir organizasyon Türkiye’de henüz bulunmuyordu. Biz de bütünleşik pazarlama ruhunu ve iletişimden oluşan toplamı ödüllendirmek için harekete geçtik. İşe yaradı ve büyük ses getirdi.
- The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni” kriterlerinde inceliyor. 53 kategoride marka itibarını en çok arttıran markalar ödüllendiriliyor. En başarılı markalar değil, belirlenen kriterlerde en fazla performans artışı gösteren markalar alkışlanıyor.
- Geçmişten bu yana incelediğimizde; tüketicilerin bilinirlik, yakından tanıma gibi unsurlara artık daha az önem atfettiğini görüyoruz. Marka bilinirliği, markanın geçmişten bu yana oluşturduğu sermayesini ifade eder. Ancak günümüz tüketicisi artık markanın geçmişiyle ilgilenmiyor, markanın geleceğiyle ilgileniyor. Dolayısıyla, marka değerlendirme unsurları arasında müşteri deneyimi, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim çalışmalarını beğeni gibi unsurlar daha önem kazanıyor. Bu durum, daha çok çaba gösteren markaların tüketici tarafından ödüllendirilmesi sonucunu doğuruyor. The ONE Awards, 5 yıldır sektörlerin ilgisini her sene daha fazla toplayarak, heyecanla devam ediyor.
- The ONE Awards, Türkiye’nin bütünleşik pazarlama iletişimini ödüllendiren ilk ve tek ödül töreni. Günümüzde üretim, satış ve ciro artışından ziyade markaların yarattığı değer önem taşıyor. The ONE Awards bu amaç doğrultusunda marka değerini ve itibarını en çok artıran markaları ödüllendiriyor. Biz de bu sistemin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.
İletişim: Duygu Tanışan
[email protected]
0(533) 431 51 23