The WARC Effective 100 raporu açıklandı: Mindshare İstanbul ilk üçte…
Uluslararası bağımsız efektif pazarlama kampanyaları indeksi The WARC Effective 100 raporu açıklandı. İçine nostaljik müzikler yüklenen radyo Carvaan için hayata geçirilen Hindistan merkezli kampanya listenin zirvesinde yer alırken Unilever en başarılı reklamveren, Coca-Cola ise en başarılı marka olarak listedeki yerini aldı.
WARC 100 raporu en çok ödül alanlarında dahil olduğu ajansları, kampanyaları, şirketleri, reklamverenleri yarattıkları etki ve benzersiz stratejilerine göre derecelendiriyor. Bu bağlamda 2018 WARC 100 raporuna göre özellikle başarılı kampanyalarda Hindistan öne çıkıyor. En İyi Medya Ajansları raporunda İngiltere’nin sektörü domine ettiği görülüyor.
En İyi Pazarlama Kampanyaları
- Carvaan/The Womb Mumbai/“Let’s Make Viral Product”
Savlon/Ogilvy Mumbai/ “Healthy hands chalk sticks” - Harpic/McCann New Delhi/ “India’s newest status symbol”
En İyi Network Ajansları
- McCann Worldgroup
- BBDO Worldwide
- Ogilvy
En İyi Reklamverenler
- Unilever
- Mars
- The Coca-Cola Company
En İyi Markalar
- Coca-Cola
- McDonald’s
- Burger King
En İyi medya ajansları
- MadiaCom London
- Carat London
- Mindshare İstanbul