Ticaret Bakanlığı’ndan tüketiciyi yanıltanlara 19 milyon TL ceza! | Son 24 saatin gündemi
Ticaret Bakanlığı, kasım ayında tüketici mağduriyetlerine yol açan yanıltıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalarla ilgili önemli bir karar aldı. Bakanlık, bu tür uygulamalara karşı 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezası uygulanmasına ve durdurma cezası verilmesine karar verdi.
2024 yılının ilk 11 ayında, haksız ticaretle ilgili 1509 dosya hakkında durdurma cezası verilmiş ve toplamda 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezası kesilmişti. Ayrıca, bazı internet sayfalarına erişim engeli getirilmişti.
Reklam Kurulu, tüketicileri özellikle kasım ayındaki indirimler sırasında dikkatli olmaları konusunda uyardı. Tüketicilere, alışveriş yapmadan önce ihtiyaçlarını doğru belirlemeleri, satıcılar hakkında ön araştırma yapmaları, ürün fiyatlarını karşılaştırmaları, indirim oranlarına dikkat etmeleri, güvenli ödeme yöntemlerine sahip web sitelerini tercih etmeleri ve internet sitelerinin doğruluğunu kontrol etmeleri gerektiği hatırlatıldı. Bu önlemlerle, olası mağduriyetlerin önüne geçilebileceği vurgulandı.
“Birlikteliğin Gücü” ile “Topluluk Platformu”na dönüştü: C Level Club Next…
Ürettiği premium içerikleri 2012 yılından beri özel buluşmalarla C Suite sektör profesyonelleriyle paylaşan Marketing Türkiye C Level Club, bir sonraki aşamaya geçerek yeni dönemde yola topluluk platformu olarak devam edecek.
18 Ekim’de Etiler Pixi’de “Birlikteliğin Gücü” temasıyla gerçekleştirilen ve C Level Club’ın bir topluluk platformuna dönüştüğünün duyurulduğu lansmana 90’a yakın sektör profesyoneli katıldı. Buluşma Deloitte, Pixi, Pernod Ricard, Karnaval Grup, Digital Panaroma ve Oberons’un katkılarıyla gerçekleştirildi.
2025 global tüketici trendleri pazarlama evrenini nasıl etkileyecek?
Geçmişte olduğu gibi yarın da fırsat hazır olanlara gelecek! Peki 2025’te pazarlama dünyasını nasıl bir dönüşüm bekliyor? Değişen tüketici beklentilerine markalar nasıl karşılık vermeli? Tüm bu dönüşümün temel yönlerini ortaya koyan Mintel’in “2025 Global Tüketici Trendleri” raporunu Marka Danışmanı Esra Baykal LinkedIn’de değerlendirdi…
Esra Baykal’ın değerlendirmelerinin tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Jaguar logosunu değiştirdi
Son yıllarda otomobil sektöründe ardı ardına gelen logo değişikliklerine bir yenisi daha eklendi. Lüks otomobil üreticisi Jaguar yaptığı açıklamayla hem logosunu hem de marka konumlamasını değiştirdiğini açıkladı.
Yapılan açıklamaya göre markanın 2026 itibariyle piyasaya süreceği araçlar da bu değişim sürecinin bir ürünü olarak yeni bir çehreye sahip olacak.
HbbTV Sempozyumu ve Ödülleri 2025, TVekstra ortak ev sahipliğinde İstanbul’da gerçekleştirilecek
Londra’da düzenlenen 12. HbbTV Sempozyumu ve Ödülleri 2024, sektör liderlerini bir araya getirdi. Etkinlik sırasında, bir sonraki sempozyumun İstanbul’da, TVekstra ortak ev sahipliğinde gerçekleştirileceği duyuruldu. Bu önemli açıklama, HbbTV Başkanı Vincent Grivet tarafından, TVekstra Kurucu Ortakları Merve Eraslanoğlu ve Murat Atay ile birlikte yapıldı.