TikTok, markalar için 2022 trendlerini açıkladı
2021’de bir milyardan fazla insan eğlenmek, paylaşmak, yeni şeyler öğrenmek ve yıla damga vuracak pek çok anı biriktirmek için TikTok’taydı. Bu sayede markalara hedef kitleleriyle etkileşim kurma fırsatı da sunan platform, 2022’de onlara kılavuzluk edecek 4 konsept belirledi. Bu konseptleri What’s Next Report ile duyuran TikTok, 2022 yılının raporunu açıkladı.
TikTok’un açıkladığı raporda eğlenceye ve topluluklara odaklanan ticari faaliyetlerin yükselişinden, içerik üreticilerin artan rolüne ve platformun marka güvenliğine yönelik sunduğu özelliklere kadar pek çok noktaya dikkat çekiliyor. İşte, markalara kılavuzluk edecek o ipuçları:
1. Topluluk Ticareti
İnsanların yüzde 73’ü, diğerlerine kıyasla TikTok’ta etkileşimde bulundukları markalarla daha derin bir bağ hissediyor, yüzde 67’si istemedikleri zamanlarda bile TikTok’un kendilerine alışveriş yapma konusunda ilham verdiğini söylüyor.
2022, videoları ve canlı yayınlarıyla alışveriş yapılabilir eğlenceye dönüştüren bir e-ticaret araçları paketi olan TikTok Shopping için önemli bir yıl olacak. Bu çözümler işletmeler için, yerel alışveriş deneyimi oluşturmalarına, ürünlerini pazarlamalarına ve e-ticaret işlerini doğrudan TikTok üzerinde yürütmelerine yardımcı olan araçlarla, markaların, satıcıların ve içerik üreticilerinin topluluk ticaretinin gücünden yararlanmalarını her zamankinden daha kolay hale getirecek.
Topluluk ticareti gelişmeye devam edecek. CANLI deneyimler, eğlence iştahımızı, keşfetmenin ve alışveriş yapmanın yeni yollarıyla buluşacak. Markalar masaya eğlenceli içerik getirdiği sürece, ilgiyi gerçek hayattaki eylemlere dönüştürmesine yardımcı olan çözümler sunmaya devam edeceğiz.
2. Sesin Evrimi
TikTok’taki insanların yüzde 88’i platformdaki sesin genel uygulama deneyiminin merkezinde olduğunu belirtiyor. Bu, insanların uygulamada gezinirken duydukları şarkıları araştırmasına, yayınlamasına ve satın almasına neden oluyor. Bu sadece hem sanatçılar hem de markalar için yeni olanaklar yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda müzik paylaşmak, yaratmak ve bulmak için yeni bir paradigma yaratıyor. Markalar 2022’de müzik kültürünü ileriye taşımak istiyorsa, yaptıkları işlerde sanatçıları ön plana çıkarması gerekiyor.
Müzik, TikTok’taki içeriği daha ilgi çekici hale getirmenin yanı sıra, ortalama olarak daha uzun izlenme süreleri sağlıyor ve insanların içeriği atlama olasılığını azaltıyor. Aynı zamanda ruh halini de etkileyerek insanları daha olumlu hissettiriyor. Araştırmalar, enstrümantal şarkıların markaların daha kolay akılda kalmasını sağladığını, R&B, pop ve rap’in ise markanın beğenilirliğiyle orantılı olduğunu gösteriyor. 2022’de, ayırt edici bir ses yaratmak için sonik markalaşmayı benimseyen ve sürükleyici müziklere yönelen markalar, TikTok topluluğunun kalbini kazanacak.
3. Yeni Yaratıcı Rüya Takımı
TikTok kullanıcılarının yüzde 62’si içerik oluşturucuların markaların tüketicilerle bağlantı kurmasının en iyi yolu olduğunu söylüyor.
Peki neden bu kadar etkililer? Basitçe söylemek gerekirse, içerik üreticileri TikTok’u adeta yaşıyor. Bu içerik üreticileri, kültürel eğilimleri ve topluluklarında yankı uyandıran içerik türleri hakkında doğuştan gelen bir anlayışa sahip. Bu içerik üreticilerinin görüşlerine büyük önem veren takipçiler, güçlü bir kitle oluşturuyor.
Özgün içerik üreticileriyle yapılan iş birlikleri, markalar için etkili sonuçlar doğurmanın yanı sıra, ırk eşitliği ve psikolojik sağlık gibi TikTok topluluğu için önemli olan konularda aktif bir rol oynamalarına imkan tanır.
4. Marka Güvenliği Yaratmak
TikTok için markaların güvenliği, topluluğu güvende ve emniyette tutmakla başlıyor. TikTok, yaratıcıların ve topluluğun güvenliğine öncelik vererek, markalar için olumlu bir ortam yarattığına inanıyor. Bu amaçla, topluluk güvenliği için atılan adımlar hakkında topluluğu bilgilendirmek ve faaliyetlerine ilişkin daha derin bir anlayışla sektördeki en şeffaf ve hesap verebilir şirket olmaya çalışıyor. 2021’de ilk iki, üç aylık Topluluk Kuralları Uygulama Raporunu yayınlayan şirket aynı zamanda Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik Merkezlerini de duyurdu.
2022’ye baktığımızda, yaratıcılığa, daha emniyetli bir platform oluşturmak için güvenliğe, markalar için çözümlere, şeffaflığa ve ortaklıklara öncelik verilecek.
2022, TikTok’taki markalar için benzeri olmayan bir yıl olacak gibi görünüyor. Topluluk ticaretinin yükselişinden, markaların hikayelerini özgün yollarla anlatmasına yardımcı olan TikTok yaratıcılarının çoğalmasına kadar, TikTok, işletmeler için daha da önemli hale geliyor.
What’s Next Report metodolojisi
TikTok For Business, 2020 yılının Ekim ayından 2021 yılının Ekim ayına kadar TikTok’taki platform performansına dayalı kapsamlı bilgiler derledi. Nicel birinci parti verileri analiz edildi. Analiz, önemli bir büyüme gösteren kategorileri, en popüler olanları ve özel bir ilgiyi hak ettiği düşünülen kategorileri ortaya çıkardı. Güvenilir bir performans göstergesi olarak hashtag’ler incelendi. Buna göre her kategori ile güçlü korelasyonu olan hashtag’ler hacimlerine göre sıralandı. Raporda yer alan çeşitli kategoriler aracılığıyla, 2021’de TikTok’ta neler olduğuna dair bir retrospektif ve 2022 için büyüme fırsatlarına dair bir perspektif sunuldu.