Bankalar dijitalleşme stratejilerinin merkezine TikTok’u alıyor
Günbegün dijitalleşme çalışmalarına hız kazandıran bankalar, Z kuşağına ulaşmanın yolunu TikTok’ta buldu.
Statista verilerine göre, 2022 itibariyle Türkiye’deki finansal sistemin 3’te 2’sini kapsıyor bankacılık sektörü. “Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri Raporu”na göre ise aktif mobil bankacılık müşteri sayısı 16,2 milyona ulaşmış durumda.
Genç ve dinamik bir ülke olan Türkiye’nin 2022 yılındaki nüfus yaş ortalamasının 32,2 olduğu göz önünde bulundurulduğunda tüketici davranışlarının dijital platformlardan etkilenme oranı önemli oranda yükseliyor.
Bankaların pazarlama yaklaşımlarını yeni bir seviyeye taşımaları ve dijital platformlarda hedef kitleleriyle doğal diyaloglar kurabilmeleri de dönüşümün bir parçası. Redseer araştırması, bankaların ve finans uzmanlarının finansal tavsiyeler için çevrim içi platformlarda en çok takip edilen kesim olduğunu gösteriyor ve bu da sektör için pek çok yeni fırsatı beraberinde getiriyor.
Z kuşağı TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak bakıyor
Türkiye’deki tüketiciler alışveriş içgörüleri de dahil olmak üzere fikir veya ilham almak için ilkönce TikTok’a başvuruyor. TikTok’un ‘What’s Next 2024 Trend Raporu’na göre, Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 80’i TikTok’un kendilerine ilham veren, hoşlandıkları içeriklerin yanı sıra satın almak istedikleri ürünleri de reklam olarak gösterdiğini söylüyor. Yine aynı araştırmaya göre, Türk kullanıcıların ki bunların önemli bir kısmını Z kuşağı oluşturuyor, yüzde 80’i diğer platformlarla kıyaslandığında TikTok’ta reklam görme fikrine daha sıcak yaklaşıyor.
Yapı Kredi dijital müşterilerinin yüzde 35’ini TikTok’tan edindi
TikTok’tan müşteri kazanma yoluna giden bankalardan birisi de Yapı Kredi oldu. Yapı Kredi dijital mecralarda edindiği müşterilerin yaklaşık yüzde 35’ini son 1,5 yıl içinde TikTok reklamlarından kazandı.
Banka, TikTok üzerinden kazandığı yeni müşterileri güçlü bağlar kurabildiği bir müşteri grubu oluşturmak için fırsat olarak değerlendirdi. Banka, maliyet/gelir oranını iyileştirirken aynı zamanda bankayla sağlam, uzun süreli ilişkiler geliştirebilecek yeni kullanıcılar elde etmeyi hedefledi.
“Maliyet gelir oranımız yarıya indi”
Yapı Kredi Dijital Pazarlama ve Satış Direktörü Oktay Kalem konuyla ilgili şunları söyledi: “TikTok’taki strateji değişimimiz sadece maliyet-gelir oranını yarıya indirmekle kalmadı, aynı zamanda platformu bizim için sadece sayısal anlamda kazanım getiren bir kanal olmaktan çıkarak Yapı Kredi’nin ana faaliyet alanındaki genel kârlılığı artırmada önemli bir araç haline getirdi.
Ayrıca, TikTok’ta elde ettiğimiz sonuçlar, müşteri ilişkilerinin yalnızca niceliğini değil, niteliğini de hedefleyen stratejik vizyonumuzla uyumlu. TikTok’ta içerik üretmeye ve müşterilerimizin dikkatini çekip onlarla daha güçlü ilişkiler kurmamızı sağlayacak yeni yollar bulmaya devam edeceğiz.”
“İlham verici sonuçlar elde ediyoruz”
TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz ise “Türkiye’deki bankaların ve finansal hizmet şirketlerinin TikTok’ta yaratıcı, veriye dayalı stratejiler deneyerek ve bunlara yatırım yaparak pazarlamalarını tamamen yeni bir seviyeye taşıdıklarını görmek önemli bir aşama. Gerçekten ilham verici sonuçlar elde eden Yapı Kredi, bu dijital pazarlama dönüşümünün ön saflarında yer alıyor. Umarım, finans sektöründen daha fazla marka TikTok’un kendilerine sağladığı fırsatları benimser ve harekete geçer. Biz her daim stratejilerini şekillendirmeleri ve iş hedeflerine ulaşmaları için onları desteklemeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz” diye ekledi.
Kaynak: Dünya