TikTok’ta 3 trilyondan fazla izlenen oyun videoları markalar için ne ifade ediyor?
TikTok yıllık paylaştığı What’s Next: Oyun Trendleri Raporu’nu yayınladı. Oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını derinlemesine inceleyen rapora göre, geçtiğimiz yıl platformda oyun içerikleri 3 trilyondan fazla görüntülenme aldı! Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan (METAP Bölgesi) için özel veri ve içgörüleri içeren rapor; markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerine dair de ipuçları sunuyor…
TikTok’ta gaming trendleri bize neler söylüyor?
- 28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye’deki sonuçlar oldukça dikkat çekici. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73’ü kadınlardan oluşuyor.
- Dijital içerik tüketiminin yüksek olduğu Türkiye’de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71 ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor.
- Oyuncuların yüzde 60’ı sosyal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indiriyor.
- Yüzde 59’u sosyal medyada önerilen oyunlar için harcama yapabiliyor.
- Yüzde 66’sı da oyun topluluğuyla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanıyor.
Markaların dikkatine…
- Her 3 kullanıcıdan biri, bir içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra ürün ya da marka hakkında daha fazla bilgi için araştırdıklarını söylüyor.
- Kullanıcıların yüzde 36’sının içerik tüketirken keyif aldıkları zamanlarda, satın alma motivasyonları da artıyor.
- Kullanıcıların yüzde 80’i markaların challenge ya da akım başlattıkları veya trend ya da meme gibi viral olabilecek içerik çıkarmalarından memnun oluyor.
- Bir içerik üreticisinin sponsorlu videosunu izleyen TikTok kullanıcılarının satın alma motivasyonunda, mizahın önemi 1,7 kat daha fazla!
TikTok Orta Doğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Doğu Avrupa Oyun Sektörü Başkanı Sezer Değirmenbaşı rapora ilişkin yaptığı açıklamalarında: “What’s Next: Oyun Trendleri Raporu da bize gösteriyor ki, TikTok gerçekten de oyun kültürü ve eğlencenin kesiştiği bir yer haline geldi ve bize hayatın her kesiminden oyunculara topluluklarını bulma, heyecan verici yeni yollarla keşfetme, bağlantı kurma ve yaratma fırsatı sunduğunu gösterdi. Biz de küresel oyun topluluğumuzun gücünü sergilemekten ve markaların yeni kitlelere ulaşmak için platformumuzdaki etkileşimden nasıl yararlanabileceğini göstermekten heyecan duyuyoruz.”
Raporun tamamını incelemek için tıklayın!