TikTok’ta reklam vermek için 5 kritik öneri
Bir “keşfet motoru” gibi çalışarak kitleleri etkisi altına alan TikTok’ta keşfedilmek hem çok kolay hem de bir o kadar zor. Özellikle Z kuşağını hedefleyen markaların önceliklendirdiği bir kanal olan TikTok’ta öne çıkmak isteyen markaların binlerce rakibinin arasından sıyrılması gerekiyor. TikTok’un e-ticaret dijital reklam harcamalarından yüzde 9’luk bir pay aldığını vurgulayan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, bu payın önümüzdeki yıl 2’ye katlanacağını ve ön plana çıkmanın daha da zorlaşacağını söylüyor. İşte TikTok reklamcılığının püf noktaları…
Dünya genelinde 1 milyarın üstünde aktif kullanıcıya sahip olan TikTok, markaların sesini duyurabilmeleri adına önemli bir platform. Özellikle son zamanlarda oldukça popüler olan TikTok’a ayrılan reklam bütçeleri artıyor. Ancak bu bütçe en etkili nasıl kullanılabilir? Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, etkileşimi yüksek bir mecra olan TikTok’ta markaların ön plana çıkıp daha fazla bilinirlik elde edebileceği 5 kritik öneri sunuyor.
1- Erişim kampanyaları
TikTok’ta reklamları maksimum sayıda kullanıcıya gösterebileceğiniz erişim kampanyaları bulunuyor. Bu kampanyalar sayesinde daha çok kişiye erişip bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Burada önemli olan görsel ve videoların yaratıcı içeriklerden oluşması. Doğru içerik ve doğru hedef kitle ile markanız için tatmin edici bir bilinirlik sağlayabilirsiniz.
2- Trafik reklamları
Trafik Reklamları ile web sitenizi veya mobilya uygulamanıza daha fazla kullanıcının ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Trafik reklamlarını TikTok hesabınız olmasa bile verebilirsiniz. Kullanıcılar görsele tıkladığına direkt web sitenize yönlendirilebilir.
3- Video görüntüleme
Özellikle TikTok ile ünlenen video gösterimleri ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Kısa ve hızlı tüketilen video içerikleriyle dolu bir mecra olduğu için buranın DNA’sına özel hazırladığınız içerikler kullanıcılar tarafından yoğun ilgi görecektir.
4- Potansiyel müşteri bulma reklamları
Markanız için potansiyel olan müşterilerin isim-soy isim, telefon veya mail gibi bilgileri izinli olarak toplayabilir ve bu mailler ile ürün veya hizmetinizin tanıtımını yapıp, satışını gerçekleştirebilirsiniz. Bir uygulamanız varsa mobil uygulamanızın indirilmesini sağlayabileceğiniz reklam türleri TikTok’ta mevcut. Bu kampanyada başarılı olabilmeniz için form içeriğini kısa ve öz tutmanız gerekiyor.
5- E-ticaret sitelerinde satış odaklı reklam
TikTok’taki satış performansınızı iyileştirmek için web sitenizin kataloglarını tanımlamalı ve reklam verirken web sitenizdeki katalogları hedefleyebileceğiniz bir reklam modeli oluşturmalısınız. Burada önerimiz, birkaç hedef kitle kırılımı seçmeniz. TikTok’ta spesifik bir kitle olduğu için hedefleme kırılımları da çok detaylı. Oldukça farklı hedeflemeler yaparak başarı oranınızı artırabilirsiniz.
Ve bankalar TikTok’u keşfetti!
Gemius, her ay olduğu gibi şirketlerin dijital GRP (Gross Rating Points) verilerini analiz etti ve Ekim ayının GRP şampiyonu markalarını belirledi. YouTube’dan Instagram’a, Facebook’tan TikTok’a kadar milyonlarca kullanıcıya ulaşan dev platformları mercek altına alan çalışma streaming platformlarının bu dönemde iletişim çalışmalarına ivme kazandırdığını gösteriyor. Facebook’un YouTube’da iletişim atağına geçtiği Ekim ayında TikTok’un öne çıkan reklamvereni ise bankalar oluyor…