TikTok artık reklamların hikayelerini de paylaşacak
TikTok reklam şeffaflığında yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Öyle ki sosyal medya devi artık kullanıcılarına, bir reklamın neden karşılarına çıktığına dair “reklam hedefleme” detaylarını aktarma kararı aldı. “Bu reklam hakkında” butonu aracılığıyla aktarılacak olan bilgilere dair bir önizleme TikTok’un Business sayfasında paylaşıldı.
TikTok yeni özelliği şöyle açıklıyor;
“‘Bu reklam hakkında’ özelliği sayesinde kullanıcılar kendi akışlarındaki herhangi bir reklama dokunarak bu reklamı onlara neden gösterdiğimize dair nedenleri görebilecekler. Bu, reklamcılık uygulamalarımıza daha fazla şeffaflık getirmek ve kullanıcıların TikTok’ta reklamların nasıl çalıştığını anlamalarına yardımcı olmak için attığımız bir adım. ”
“Bu Reklam Hakkında” seçeneğine dokunarak uygulamada gösterilen reklamlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Ayrıca, üçüncü taraf verilerine dayalı reklam kişiselleştirmeyi kapatma imkanınız da olacak.
“Bu Reklam Hakkında” bilgisine, bir reklamın sağ alt köşesindeki “paylaş” butonuna veya reklama uzun süre basarak ulaşabilirsiniz. Böylelikle bu reklamı size sunmak için kullanılan reklam hedefleme verilerine erişeceksiniz. Örneğin, 25 yaşından büyük olduğunuz ya da reklamverenin belirlediği filtrelerle eşleştiğiniz için bir araba kiralama hizmeti reklamı görebilirsiniz. TikTok’un evcil hayvanlara olan ilginize ilişkin tahminine dayalı bir evcil hayvan maması reklamı da görebilirsiniz.
Kaynak: Social Media Today
Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem