TikTok’tan bir yeni rekor: Uygulama içi harcamalar 10 milyar doları aştı! | Son 24 saatin gündemi
2023 yılı, mobil uygulamalar için de çok hareketli geçti. Pazar verileri yayımlayan Data AI’ın paylaştığı yeni rapor ise mobil uygulamalarda yapılan harcamaların ulaştığı boyutu gözler önüne seriyor.
TikTok, uygulama içerisindeki harcamaların 10 milyar doları aşmasıyla birlikte dünya rekoru kırdı. Bu da TikTok’un bu miktara ulaşmayı başaran ilk uygulama (oyunlar dahil değil) olduğunu ortaya koydu. TikTok’un 10 milyar dolar seviyesine ulaşmasının arkasındaki itici güç ise kullanıcıların belli içerik üreticilerine “bahşiş” ismi verilen bir sistemle para göndermesine olanak tanıması oldu.
2023’te uygulama mağazalarında harcanan paranın 171 milyar dolara çıkarak önceki yıla göre yüzde 3 arttığını ortaya koyan rapor, reklam harcamalarının ise yüzde 8 artışla 362 milyar dolara çıkarak Kolombiya ve Finlandiya gibi ülkelerin ekonomilerinden daha büyük bir hâl aldığını da gözler önüne seriyor.
2023’ün en popüler mobil uygulamaları açıklandı!
Mobil sektörle ilgili verileri toplayan ve raporlar yayınlayan data.ai, 2023 yılının en popüler uygulamalarını paylaştı. Peki e-ticaretten mobil bankacılığa, eğlenceden sosyal medyaya en popüler uygulamalar hangileri oldu?
İşte Türkiye’de 2023’ün en popüler mobil uygulamaları…
Kategori | En Popüler Uygulama |
---|---|
Hizmet ve Üretkenlik (Araç) | Samsung Smart Switch Mobile |
Finans (Mobil Bankacılık): | Ziraat Mobil |
Alışveriş (E-ticaret): | Trendyol |
Alışveriş (Perakende Ticaret): | LC Waikiki |
Hizmet ve Üretkenlik (VPN) | VPN – Super Unlimited Proxy |
Hizmet ve Üretkenlik | Sticker Maker Studio |
Eğlence (Diğer): | GNÇ |
Sosyal Medya (İletişim): | WhatsApp Messenger |
Fotoğraf ve Video (Fotoğraf Düzenleme): | Remini |
Eğlence (Müzik): | LMR |
Sosyal Medya (Date): | Tinder |
Eğlence (Medya Servisi): | Netflix |
Finans (Dijital Cüzdan & Ödeme): | Hadi |
Sosyal Medya: | |
Fotoğraf ve Video (Video Düzenleme): | CapCut |
Hizmet ve Üretkenlik (Dosya Yöneticisi): | SHAREit |
Hizmet ve Üretkenlik (Temizleyici): | KeepClean |
Hizmet ve Üretkenlik (Servis): | e-Devlet |
Hizmet ve Üretkenlik (Mobil Operatör Hizmeti): | Turkcell |
Hizmet ve Üretkenlik (Hava Durumu): | Earthquake Network |
ABD Ulusal Tüketiciler Birliği’nden Starbucks’a dava!
ABD Ulusal Tüketiciler Birliği (NCL), Starbucks’ın müşterilerini etik kahve ve çay tedarik ettiğini söyleyerek yanılttığı iddiasıyla dava açtı.
Davada, Starbucks’ın çocuk işçiliği, zorla çalıştırma, cinsel taciz ve saldırı ile diğer insan hakları ihlalleri geçmişi olan kahve ve çay çiftlikleri ile kooperatiflerden yaptığı alımlar hakkında bilgi paylaşmadığı öne sürüldü.
NCL Üst Yöneticisi Sally Greenberg yaptığı açıklamalarında Starbucks’ın market raflarında duran her kahve paketinde müşterilerine yalan söylediğini iddia ederek “Starbucks’ın tedarik zincirinde ciddi insan hakları ve iş gücü ihlalleri var. Tüketicilerin tam olarak neye para ödediklerini bilme hakları var. NCL, bu aldatıcı uygulamaları açığa çıkarmaya ve Starbucks’ı iddialarından sorumlu tutmaya kararlıdır.” ifadelerini kullandı.
“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması için başvurular başladı
Bu yıl yedincisi gerçekleştirilecek olan “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının saha çalışması önümüzdeki günlerde başlıyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması 2023’ün öne çıkan marka ve ürünlerini gözler önüne serecek. “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasında inovasyon gücüyle fark yaratarak tüketicilerin kalbinde özel bir yer edinen ürünler belirlenecek. Araştırma beyaz eşyadan gıdaya kadar 13 farklı kategoride yılın trendlerine de ışık tutacak.
“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının saha süreci başlıyor… İnovasyon gücüyle fark yaratarak tüketicilerin kalbinde özel bir yer edinen markaları gözler önüne seren araştırmada son başvuru tarihi 26 Ocak Cuma…
2 çalışandan 1’i iş yerinde güvende hissetmiyor!
Günün büyük bir kısmını geçirdiğimiz, hayatımızdaki pek çok dinamiği temelden etkileyen iş yerlerinde, çalışanların kendilerini güvende hissetmesi elbette çok önemli. Ancak Areda Survey‘in Türkiye genelinde gerçekleştirdiği “İş Yerinde Güven Araştırması”nın çarpıcı verileri iş yerinde tam anlamıyla bir güven krizi olduğunu gözler önüne seriyor.
Her iki kişiden birinin iş yerinde kendisini güvende hissetmediğini gösteren araştırmanın öne çıkan sonuçlarını incelemek için TIKLAYIN!